2020. február 22., szombat

Az alkotás öröme

Kinek van meg az általános iskolai rajzórák temperaillata? És az, hogyan bénáztuk fel a félfamentes rajzlapot a rajztáblára? És az, hogy a legnagyobb igyekezetünk ellenére is összefolyt a vízfestékkel festett alakok mosolya, ami - mire eljutott a száradási folyamat végére - ijesztő grimasszá változott? 

Nekem megvan. Szörnyű csalódás volt szinte minden rajzóra, mert mire éppen megszoktam a színeket, és rügyezó kreativitásom virágot bonthatott volna: kicsengettek. 

Néhány hónappal ezelőtt véletlenül kidobott a youtube egy vízfestős videót, ami teljesen lenyűgözött. Pillanatok alatt érzések születnek az üres papíron néhány csepp víz és pigment segítségével. 

Beszippantott ez engem, jobban, mint a zene. 

És ma éppen olyan nap van, amin mindenki komolyan vette, hogy békén hagyjon. 

Az egyik sufniban találtunk egy varrógép állványt, amire Ladó feltett egy nap-által antikolt deszkát. Ez néhány hete volt, amikor az ágyban-kávézásunkat lecseréltük az udvaron, napfényben és madárdalban reggelizésre. 

Ma az "asztalt" kineveztem művészállványnak, kiültem a napra, és egy óra alatt feltöltődtem. 

Ez az én művészetterápiám. 


Igen, jól látjátok: 20 évvel ezelőtt ugyanilyen vízfestékkel* "játszottunk"


Singer


Az ajtók és ablakok különösen szeretnek engem. Vagy fordítva. 



*Nem akartam csillió pénzeket áldozni erre a fellángolásra, egyedül a papír volt az, aminek a minőségét komolyan vettem. Karácsonyra kértem, úgyhogy igazából ezt a "kiadást" is megspóroltam, hiszen nem tudhattam magamról, hogy csak egy fellángolás lesz-e, vagy igazi hobbi. 

10 megjegyzés:

  1. Az ilyen grimaszokat az ecsetből kihulló "szőr" koronázta meg. :D Én legutóbb az ecsetminőségre mentem rá, viszont vízfestékhez nem nyúlok pont az ilyen rajzórás élmények miatt. Pedig nekem is sorban dobálja a vízfestékes zseniket a youtube, néha én is csorgatom a nyálam a tehetségükre. Olyankor olyan egyszerűnek tűnik... :D

    Az utsó kép nagyon kis szívderítő a színeivel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, igen, a szőr :'D
      Vettem néhány jobb ecsetet is, Ausztriában egész jó áron kapni nem vedlőseket, így ez kimaradt a felsorolásból. De az igazi titka szerintem a papírban van, ami nem pöndörödik a víztől.

      Hát nem vagyok egy ősthettség :D de iszonyúan feltölt :)))

      Törlés
  2. De szépek!!
    És nekem az ovis nagy tégelyes tempera illata égett így be. Imádtam. Néha szoktam mondani, hogy milyen jó tempera illata van vkinek, de eddig mindenki csak furán nézett erre a mondatra 🙀😹

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Az okosok szerint az illatokkal emlékszik az ember a legjobban az érzéseire.

      Nekem nagyon sok ilyen illat van, de az a helyzet, hogy ezt csak hasonlóan "hibbant" emberekkel érdemes kivesézni, mert mások esetleg hülyének nézik az embert. :D

      Törlés
  3. Ezt teljesen egyedül festetted? Fotóról? Vagy képről? Jó lett, nekem tetszik.

    Megmutatod a YouTube videót? Hátha engem is elkap az ihlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem teljesen egyedül, mert egyrészt Buksi végig ott volt velem, másrészt videóról festettem, amire egy kicsit sem hasonlít, hiszen a srác igazi profi.

      Mutatok tőle egy másikat, hogy ne legyen annyira feltűnő, hogy az enyém egyébként hozzá képest mennyire gyenge. :))

      Neked egyébként különösen ajánlanám, mint aktív töltődést, de tudom, hogy nagyon extrém be vagy táblázva. <3

      https://youtu.be/u80-G6i5mAE

      Törlés
    2. Adél, szuper, akkora kedvet kaptam most tőled, hogy biztos kipróbálom!!! Az, hogy nincs időm nem lehet szempont. Csinálok időt.

      Máris azt vizionálom, hogy a jószívű bloggerek mennek valami tópartra és együtt festenek csendben. Amikor meg kész leszünk, piknikezünk, mint a filmekben.

      Te, erre egy egész üzletágat lehetne építeni, nem? :D

      Úgyis át kell gondolnom, hogy mi akarok lenni, ha nagy leszek. :DDDD

      Törlés
    3. :D :D

      Blogger-piktor-piknik :D Zseniális ötlet! Én benne vagyok :D

      Ez az egész festés nekem nagyon kinyitotta a világom, pedig még csak 4 hónapja tolom. Pl, vann egy magyar anyuka, aki kézzel söröskupakokba készít vízfestéket. Simán felépül eköré is olyan kisközösség, mint a bloggerek, és csupa kedves ember, nagyon jó! :))

      Törlés
  4. Jó neked, hogy tudsz festeni :) El tudom képzelni, hogy kikapcsolja az embert.

    VálaszTörlés