2021. január 21., csütörtök

Hogyvagyok

A bátyám halála után nem találtam a helyem itthon, ezért Ladó azt javasolta, hogy utazzak el a szülőfalumba.

A bátyám házában (ami eredetileg a nagyszüleim háza volt) 10 éve nem jártam, a faluban, a szüleimnél utoljára 6 éve voltam.

Az utazás vonattal szörnyen nyomasztó volt, vezetni nem akartam abban a lelkiállapban, de azt sem akartam, hogy Ladó jöjjön velem - teljesen egyedül akartam lenni.

8 órát utaztam. Megjártam a poklok poklát.

A bátyám olyan körülmények között élt, ami nem méltó emberhez. Egész éjszaka talpon voltam, mert nem volt egy hálózsáknyi tiszta hely, ahová letehettem volna a fejem. Hajnalig zsákoltam a cuccait, amikor világosodni kezdett, kimentem a bátyám bocijához és kiganajoztam. Ladó jött értem, összehajtogatott, és hazahozott, mert valószínűleg roncsot csináltam volna magamból, ha tovább maradok. 

Az egész tragédiát tetézte a szüleim viselkedése, akik gyakorlatilag a halál beállta után 24 órával már a "vagyonán" osztozkodtak, mint a marakodó hiénák. Nem akarok részletekbe merülni, leírok néhány mondatot, amitől úgy éreztem, hogy sürgősen pszichiáterhez kell fordulnom.

Reakció arra, hogy a falubeliek körberakták a kapuját mécsesekkel, koszorúkkal: Nem gondoltam, hogy ennyien szerették. (anyám) 

A boncolás után, az eredményt olvasva: Egészséges volt a mája, lehet, hogy nem volt alkoholisa. (szintén anyám) 

A temetésen:

Hatmilliárdan vagyunk feleslegesek ezen a bolygón. (a gyászoló "tömegnek" apám) 

Ti úgy látszik többet láttatok benne, mint én. (ugyanott, ugyanő) 


Amúgy kedvesek akartak lenni, Ladónak akarták adni a csak néhányszor használt adidas cipőjét. Mire én kategorikusan kijelentettem, hogy nem kérek semmit abból, amit hátrahagyott. Nem akarok spoilerezni, de amúgy mindenféle kategorikus kijelentésnek következményei vannak. Méghozzá többnyire az, hogy nem teljesülnek maximálisan. 

Aztán voltak itt olyok még, hogy a 10+ éve nemlátott rokonok megpróbáltak manipulálni, érzelmileg zsarolni, hogy KÖLTÖZZEK VISSZA, mert az idős szüleimnek szüksége van rám. Illetve volt olyan bátor is köztük, aki kijelentette, hogy ezentúl hetente illik meglátogatnom a szüleimet. Hát nyilván sejtitek, hogy nincs az az isten!

De van itt még olyan is, hogy gyászolom az elveszített bátyámat. Hogy álmodom vele, hogy szép emlékek után kutatok, hogy szerettem volna, ha már akkor megbocsátok neki, amikor még élt. A halála rádöbbentett arra, hogy a szüleimmel, akár akarják, akár nem, akár képesek rá, akár nem, rendezem kell a dolgaimat. Ha másképp nem, de magamban mindenképpen. 

És van itt még az örökség. Amiből ugyan nem kértem, de jutott. A bátyám vagyoni helyzetére nem vagyok kíváncsi, nem fogok hagyatéki tárgyalásra menni, de volt neki a bocin kívül egy idősödő tacskója is, amit a szüleim egyáltalán nem tudtak vállalni (lévén három saját, elhanyagolt kutyájuk). A tacsi (nevezzük Bikficnek) a tesóm halála után bezárva élt, ha kiengedték, ment keresni a gazdáját, járta a falut. A baleset óta eltelt négy hét alatt megbolhásodott, lefogyott, a szüleim kutyái véresre tépték. Noha volt jelentkező helyben, aki vállalta volna a gondozását, nem egészen sikerült neki, hiszen Bikfic nem volt hajlandó senkit sem gazdává fogadni.

Két napja Buksi és Bikfic édeskettesben őrzik a házunkat.

22 megjegyzés:

  1. Drága Adél, annyira sajnálom, h ilyen fiatalon elveszítetted a bátyádat. Abban teljesen igazad van, h rendeznünk kell a dolgainkat akivel csak lehet, magam is ezen vagyok. Sokszor ott is van még remény, ahol már azt gondoljuk észérvekkel, h nincsen.
    Bikfic pedig, hát nem is te lennél, mondom így ismeretlenül, ha most nem Buksival őriznék a házatokat.

    VálaszTörlés
  2. Szörnyű ezt olvasni :( Ezernyi ölelés! Bikfic meg hátha hozzátok szokik!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sokat gondoltam rád mostanában. Örülök, hogy jöttél megint. Bikficnek pedig a lehető legjobb helye van Buksi mellett. <3

    VálaszTörlés
  4. Annyit voltál eszemben mostanában. :( Kitartás <3

    VálaszTörlés
  5. Nagyon nehéz :-(
    Virtuális ölelés, kitartás Neked, mennyire jó, hogy van Ladó, és a többiek.

    VálaszTörlés
  6. Drága Adél, nagy ölelés! ❤

    Mici

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kedvesek vagytok mindannyian, köszönöm! ❤️

    VálaszTörlés
  8. Én is sokat gondolok rád. Sajnálom, hogy ezt kellett átélned, és azt is, hogy az otthon tett látogatás nem tudott segíteni - nem csoda az alapján, amit írsz.

    Remélem, Bikficnek hosszú, boldog élete lesz nálatok, Buksi mellett <3

    VálaszTörlés
  9. Örülök a többiekkel együtt, hogy jelentkeztél, bizony sokan aggódtunk érted. Nagyon jó ember vagy - ill. vagytok - és a lelkedre vigyázz, ne hagyd, hogy összetörjék, de Ladó válszélességgel, és a szeretetével melletted áll mindig, és ez jó!!
    Szegény kis kutyusnak jó sora lesz nálatok!!

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy jelentkeztél, nagyon drámai volt a hallgatás, még akkor is, ha ilyenkor nehéz beszélni.
    Jó, hogy van neked Ladó. Ölelés.

    VálaszTörlés
  11. Sokat gondoltam rád. Nagyon-nagyon sajnálom a történteket.
    Azt is, hogy nem volt lehetőségetek beszélni, megbeszélni. A maradóknak mindig nehezebb, mert azon rágódnak, mit kellett/lehetett volna másként csinálni, megbeszélni, elmondani.
    Az a fontos, hogy magadban tudd rendezni a dolgokat. Adj magadnak időt.

    Amikor elkezdtél írni a kutyusról, már sejtettem a végét. :) Bikficnek nagyon jó sora lesz nálatok, szerető családba került.

    <3

    VálaszTörlés
  12. Nagyon sajnalom, es azt is, hogy nem volt idotok megbeszelni mindent. Bikfic <3

    VálaszTörlés
  13. Hiányoztál! Bátor vagy, hogy mentél is és el is jöttél. Isten hozta Bikficet:)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon sajnálom az egészet! A halálesetet, szüleidet, mindent :(.
    Tökjó, hogy befogadtad a kutyust, biztos megszeret nálatok! A boci (elnézést, hogy hülyeségeket írok, de kb elképzeltem, ahogy békésen legel a végtelen kertetekben)?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó kérdés! Szerettük volna őt is magunkkal hozni, nagyon tündéri kis jószág, viszont volt helyben egy család, akiknek a szüleim odaadták.
      Én még nem tettem le róla, hogy hozzánk kerüljön - nem vagyok meggyőződve arról, hogy jó helyre került. Ladó szerint egy állatvédő szervezettel könnyen megoldható lenne - szeretné ő is, hogy jöjjön, ugyanakkor a fene se akar ebben az érzelmi helyzetben ilyen durván konfrontálódni. :(

      Törlés
    2. Oh :(. Esetleg megvenni toluk? Irod h nincs ott feltetlenul jo helyen, ahol van; hatha meg lehet veluk egyezni...
      Drukkolok!

      Törlés
    3. Próbálkozunk, jó opció lenne a megvétel, de igazából nincs ára egy ilyen jószágnak. Olcsóbb lenne venni egyet helyben, mint elhozni Ő-t, ami nem számítana, ha hajlandó lenne megválni az új tulajdonos tőle. De nem hajlandó - érzelmi okokból. És a boci, eközben egy kb 10 nm-es zugban szorong, legelőt nem lát, a pisijében tipródik. :( Sakk-matt.

      Törlés
  15. -(
    Jó hogy jöttél, többször benéztem...♥
    Nagyon sajnálom, legfőképpen ezt az egész "katyvaszt", remélem sikerül megnyugvást találnod a lelkednek!♥
    Bikfic egy tündér, de a tacskók nagy "ganyék"-))

    VálaszTörlés