2023. április 3., hétfő

Hogy s mint, s miért úgy

 Biztosan más is érezte már, hogy minél több idő telik el valamilyen tevékenység elhagyásával, annál nehezebb újrakezdeni. Ilyen lehet az edzés, de ilyen nekem a blog írása is. Minél régebb óta nem írtam, annál kevésbé tudom, hogy hol kellene folytatnom. Miközben hiányzik az írás, hiányoznak a kedves kommentek, hiányzik ez a kis közösség, ami korábban kialakult. 

Az a helyzet, hogy nagyon nehéz félév van mögöttem, mindenfajta változásokkal. 

Ott kezdődött, hogy szeptemberben munkahelyet váltottam, ahol elképesztő tapasztalatokra tettem szert, amikről persze nyilvánosan nem írhatok. Egyszerre volt jó és rossz döntés. Jó döntés volt, mert sokat tapasztaltam, sokat tanultam emberekről és magamról. Rossz döntés volt, mert egyetlen nárcisztikus személyiség hónapokig gyötört, ami által a saját valóságomat kérdőjeleztem meg. Végül Ladóval történt folyamatos egyeztetések hatására felmondtam februárban és azóta itthon dolgozom, mégis majdnem egy hónapig tartott, mire úgy gondolom, hogy mostanra sikerült kihevernem a negatív (inkább horror) élményt.

Sokáig azért nem írtam, mert ahogy elkezdtem dolgozni az új munkahelyemen, elkezdték lehallgatni a telefonom. Nagyon durva volt, hogy egyszer csak beszélgetés közben kattant a vonal, és visszahallgattam az egész addigi beszélgetésünket. Nem írtam alá semmit ezzel kapcsolatban, de hát mindannyian tudjuk, hogy ez nem jelent semmit. 

Aztán tartozom egy vallomással is, ami igazából még inkább a hallgatás állapotába sodort. Nyitottam egy zárt blogot, ami hatalmas érdeklődést váltott ki, rengetegen kértetek meghívót. Nem tudtam eldönteni, hogy mi alapján adjak valakinek meghívót és mi legyen az, ami alapján ne, így teljesen véletlenszerűen kapott valaki, és maradt ki más. Aki olvas még és nem kapott, nagyon kérem, hogy ne sértődjön meg, egyszerűen sokkolt az a mennyiségű érdeklődés, amire egyébként a blogom statisztikája alapján egyáltalán nem számítottam. Ugyanakkor csak néhány bejegyzés született oda, mert az volt az érzésem, hogy hazudok nektek, akik olvassátok a nyilvános blogot. Ez eléggé nyomasztott, szeretem és tisztelem az őszinteséget, miközben sokszor egyáltalán nem érzem, hogy hol van az a határ, amit még leírhatok. Ladó mondjuk jó szűrő erre, sokszor mondja, hogy ezt vagy azt ne írjam le, miközben olyan örömteli dolgok történnek, amiket legszívesebben világgá kürtölnék. Persze mostanában nem volt téma a blogom, mert van ezer és egy dolog, amivel foglalkozunk.

Nekiálltunk például a házunk felújításának. Erről mondjuk utólag szeretnék inkább mesélni, mert tartok a jó szándékú, de oktató jellegű kommentektől. A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve, tehát egyrészt hasznos lehet mások véleménye, másrészt viszont soha senki nem fog tudni rólunk annyit, mint mi magunk, és soha senkinek nem lesz hozzá annyi köze, hogy beleszóljon. És ez a megfogalmazás már-már sértő, elismerem és nem várom el, hogy mindenki egyetértsen velem. Azonban számomra nincs annál elkeserítőbb, mikor van egy tartalomkészítő, aki csinál mondjuk BÁRMIT, ami hasznos és jó, mégis mindig lesz valaki, aki jobban tudja. Ilyenkor azt érzem, hogy miért nem lehet csak simán elfogadni azt, hogy másnak más az elképzelése? Miért nem lehet simán elmenni amellett, hogy valaki a saját hibájából akar tanulni? Komolyan elkeserítettek ezek a tapasztalatok és ez is közrejátszott abban, hogy most sokáig nem írtam. Egyszerűen szeretném meghúzni a határaimat, miközben senkit nem szeretnék megbántani - és őszintén: ez baromi nehéz. Vajon más is érzi ezt, aki nyilvánosan ír blogot, vagy esetleg videókat készít? Találkoztatok már hasonló érzéssel?

Na, de hogy megpróbáljak visszatérni, írok egy összefoglalót az elmúlt hónapokról.

2022. szeptemberében teljesen lefoglalt a munkahelyváltás. Októberben folytatódott ennek a történetnek a hullámvasutazása, a kertbe egyáltalán nem jutottam ki, most emiatt nagyon érzem a hiányát az elmaradt mulcsozásnak. Az énekkarommal elutaztunk a szlovén televízióba studiófelvételt készíteni. Hatalmas élmény volt, úgy értem, az énekkarból van, aki 30 éve énekel és még sosem volt ilyenben része, nekem pedig egy év után lehetőségem volt erre, tényleg elképesztően jó volt. Novembertől hétfőn és péntekenként home office-ban kezdtünk dolgozni, ez sokat lendített azon, hogy elviseljem a munkahelyem. Meg tudtam győzni magam, hogy heti három napban elviselhető ez a dolog és így is történt. Decemberben Bikficet ivartalaníttattuk, ezzel kapcsolatban csak azt bántuk meg, hogy nem tettük meg korábban. Hatalmas változás ez ennek a kis tacskónak az életében, jelentős javulás a mi életminőségünkben (végre nem pisil le mindent!). Ezen kívül rengeteg mézeskalácsot sütöttem, ami most, húsvétra készülődve már nevetségesen távolinak tűnik. Január első hetében elkezdtük felújítani az istállót és a szénapadlást - pontosabban, elkezdtünk dolgozni rajta. Levertük a vakolatot, megrendeltük az ablakokat és az ajtókat. Viszonylag sokszor esett a hó, mesebeli volt a táj, viszont hónap végén egyre inkább éreztem, hogy nem szeretnék maradni a munkahelyemen. Február elején fel is mondtam, mivel fél éves próbaidőm volt, nem kellett felmondási időt töltenem. Lett egy csomó fánk (úgy értem, tűzifa és nem farsangi fánk), megérkezett a tavaly augusztusban rendelt erdészeti fa, amit fel kellett hasogatni, illetve elkezdtük kitisztíttatni az út melletti területet, ami borzasztóan megterhelő volt fizikailag. Majdnem három hétig köhögtem, annyira beteg voltam - persze, orvoshoz nem mentem. Farsangkor bolondesküvőre mentünk az egyik szomszéd faluba, piroska és a farkasnak öltöztünk, jó buli volt. Hónap végén beleesett a klotyóba a telefonom a farzsebemből, de szerencsére sikerült megmenteni. Március elején elkezdtük a kertet. Jó későn, de végül földbe került idén is a borsó, a hagyma, a retek, a saláta is. Folytattuk az istálló szépítését, a plafonon szeretnénk meghagyni a látszódó, ívben rakott téglákat, ezért néhány napot azzal töltöttem, hogy drótkefével sikáltam a plafont. Jó kis karedzés volt, szerintem konditerembe idén sem kell járnom. Elkaptam az influenzát, négy napig lázas voltam - persze orvoshoz ezúttal sem mentem, mert antibiotikumot nem vagyok hajlandó beszedni, vírusra meg úgysem tudna mást mondani, mint hogy ágynyugalom, sok folyadék és pihenés. Szépen meg is gyógyultam, mostanra már szét vet az energia. Sajnos ez az április eleje pontosan úgy viselkedik, ahogy a népi megfigyelések mondják: bolond időjárás van, reggel még ragyogott a nap, most meg már viharfelhők és őrült szél van.

Hoztam néhány fotót is a teljesség igénye nélkül.

Januári havas mix 
(Ha egyetlen kérésem lehet az időjárástól, akkor idén novemberig nem szeretnék már havat látni, köszönöm szépen, szép volt, viszontlátásra!)

Random baustelle mix 1.0

Random baustelle mix 2.0
(Ha esetleg elsiklott volna a figyelmetek a gyönyörű plafonsikamikálós arcomon, akkor feltétlenül ajánlom figyelmetekbe ott középen: igen, az ott úszószemüveg, ugyanis a sima munkavédelmi szemüveg mögé tökéletesen bejutott a vakolat. És nem, nem láttam benne sokat, de annyit igen, hogy nem estem le az állványról, illetve meg tudtam különböztetni a téglákat sikált és  sikálatlan állapotban.)

35 megjegyzés:

  1. Azt hiszem mindenki aki írogat, vagy videót készít találkozik hasonló "okoskodokkal". Véleményezni persze lehet, nem is azzal van a baj, hanem azokkal akik sértően teszik ezt, mert mindenkinél mindent jobban tudnak, közben meg egy csavart se mozdítanának odébb.

    Jó ötlet ez az uszószemüveg :)) Nagyon helyesen nézel ki benne! (nagyon jók a képek!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahol olvastam, hogy "a kéretlen tanács igazából kritika"- és azt hiszem, ennél pontosabban nem is lehet megfogalmazni, hogy mi a probléma ezzel. A kritkával nincs bajom, lehet azt normálisan, nem kell folyton dicsérgetni, de tanácsnak álcázva sunyi dolog. El lehet menni szó nélkül simán amellett, amivel nem értünk egyet.

      Az úszószemüveg, mint munkavédelmi eszköz már utolsó utáni kínlódásban született, családon belül nagy derültséget okozva. :D

      Törlés
  2. Khm... én úszószemüvegben permeteztem... Szerintem szabadalmaztassuk.

    Örülök, hogy újra írsz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D De most tényleg, ennyire nem jut eszükbe a teljes védelem? Most ràgugliztam, lehet kapni zártabbat, de egyik sem győzött meg annyira, mint az úszószemüveg. :D

      A másik pedig ❤️

      Törlés
  3. Mostanában már minden egyes nap lestem, hogy mikor írsz már. Hiányoztál! ❤️

    Mici

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hiányérzet abszolút és maximálisan kölcsönös. Sokat gondolok Rátok ❤️, miközben baromi nyomi vagyok írni.

      Ölelés! ❤️❤️❤️

      Törlés
  4. A házfelújításhoz MINDENKINEK van valami "jó" ötlete, amit néha már egészen szórakoztatónak találok, de egy ideje már kerekperec megmondom mindenkinek, aki erről kérdez, hogy erről nem beszélünk. :D Nálunk sajnos ez elég nagy konfliktusforrás is a párommal, de megegyeztünk benne, hogy ha a házfelújítást túléli a kapcsolatunk, akkor onnantól kezdve már bármi mást is kibírunk.
    (Ha pont az ilyenek miatt nem írsz róla, akkor bocsánat, a jövőben visszafogom magam.)

    Én mindenesetre örülök, hogy írtál! :)

    Jól tetted, hogy felmondtál, az ilyen toxikus munkahelyeket csak otthagyni érdemes. Nehéz kiheverni őket, jó, hogy nem maradtál ott sokáig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Pityke! Nagyon nagy ölelést küldök és ki és összetartást kívánok Nektek, és nem kell visszafognod magad egyáltalán. Sőt, ha olyasmi van, amiről beszélnél is, meg nem is, írhatsz nekem bármikor. <3

      Szerencsére nem feszülünk össze, de ez többnyire nem az én érdemem. Sokat jelent, hogy Ladónak már van egy házépítési tapasztalata és hogy építőiparban dolgozik, tehát pontosan tudja, hogy legtöbbször nem úgy mennek a dolgok, ahogy az ember eltervezi, de azért idővel (csak győzzed kivárni!) minden sikerül. A nyugalma, tapasztalata és a hozzáállása sokat segít nekem, hogy ne boruljak meg, illetve az is sokat számít szerintem, hogy itt élünk, nem sürget semmi, majd készen lesz egyszer. Sokszor beszélünk arról, főleg vicceskedve, hogy mi lesz velünk, ha befejeztük a házat, mert ha elfogy a munka, akkor jajj, mi lesz - de annyira nem féltem magunkat ilyen szempontból, biztosan kitalálunk valamit. :D

      Nade, most kapva kapok az alkalmon és leírom "röviden", hogy miért nem írok erről szívesen. Amiatt nem szeretnék írni róla (pedig de, pontosan szeretnék, egyenesen AKAROK, mert annyira jó, és annyira kiteszi a mindennapjaimat), mert egyszerűen nem akarom még véletlenül se, moderáltan se, sehogyan se olvasni/hallgatni, hogy nekem nem kellene vakolni, mert nő vagyok, nem kellene hozzányúlnom, mert nem értek hozzá. Nem akarom a kérdést hallgatni, hogy "nem félsz, hogy elb*szod?" - mert egyrészt nem, nem félek, másrészt ha elb*szom, a sajátunkat b*szom el, hát nem? Nem akarok olyan kérdésekre válaszolni, hogy miért nem egy Mester vagy (neadjaisten) Vállalkozó csinálja (a tavaly nyári mesterünk ugyanis felszívódott, mint a köd). Nem akarok magyarázkodni, hogy miből milyen márkát, milyen gépet, milyen eszközt használunk (és főleg ezek költségéről nem akarok beszélni, és erről mondjuk tényleg nem). Nem akarok senkit meggyőzni arról, hogy miért jó a vályog, egyszerűen szeretném élvezni és egyben megörökíteni is ezt az utat, amin most járunk. Én iszonyúan zavarónak találom, hogy az egész családból és baráti körből mindenki jobban tudja (tudná), hogy hogyan kellene élnünk, miközben senki, de senki nem él úgy, ahogy szerintük nekünk kellene. De ahogy látom, te/ti is ugyanezt tapasztaljátok, vagy legalábbis hasonló köröket futtok. Egyszerűen tényleg mindenkinek van egy soooookkal jobb ötlete, és legalább mindenki egyszer gondolta már úgy, hogy szerinte hülyeség, amit kitaláltunk (jobb esetben nem mondta el, hogy ezt gondolja).

      Azért persze, biztosan sokszor lesz majd, hogy nem bírok magammal, és írok majd a nagyobb haladásokról, de még fogalmam sincs (még ennyi kihagyás után sem :D), hogy miből mennyit fogok megosztani.

      Mindenesetre örülök, hogy itt vagy te is, még ennyi idő után is. <3 <3 <3

      Törlés
    2. és te most mondod, hogy nőként nem kéne vakolni??? :)) Ezekkel a butaságokkal egyszerűen nem kell foglalkozni.

      Törlés
    3. Mi az, hogy nőként vakolni? Ideje lenne a női princípiumot beeljesíteni és már holnap teleszülnöm az országot, hát nem?
      (Elnézést minden kismamától ❤️)

      Tudom én pontosan tudom, hogy mivel nem kell foglalkozni, de mivel annyira sem szeretnék, hogy ne kelljen, ezért tipródok itt. :D

      Törlés
    4. Nekem a házfelújítás sokáig vörös posztó volt, de leginkább azért, mert a párommal nem tudtunk egy csomó mindenben megegyezni, hogy mit hogy csináljunk. Most már csak simán nem szeretek beszélni róla, pedig az ismerősök és a család tényleg csak kíváncsiak, hogy mi van, nem szoktunk beszólást kapni. Igazából tök jó, hogy támogatóak, egy szavam se lehet ellenük, csak beszélgessünk inkább valami másról. :D

      "miért nem egy Mester vagy (neadjaisten) Vállalkozó csinálja" - lol, szerintem aki ilyet kérdez, mostanában nem újított fel semmit. :D Mi azért (is) csináljuk magunk, mert aztán kereshetnénk olyan vállalkozót, aki normálisan dolgozik, nincs hozzá három hónapos várólista, és eljön ide a világ végére (ahol nincs vendégház, szóval nem tud itt aludni), csak nem tudom, hogy találnánk-e (és akkor az árról még nem is beszéltünk). Annyi rémtörténetet lehet hallani mostanság, hogy én úgy vagyok vele, hogy ha magunknak basszuk el, azért legalább nem fizettünk ki egy csomó pénzt (mint a fürdőszobafalunk esetében történt amúgy).

      Aki meg olyanokat mond, hogy nem kell nőként vakolni, azt simán fejbe kell kólintani a vakolókanállal. :D

      Törlés
  5. Szia Adél :) Két három napja jártam erre és arra gondoltam, hogy mennyire hiányzik az írásod. Azt hiszem veszek egy lottót, hátha az is így teljesül. Örülök, hogy újra írsz !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió!
      Ha csak ezen múlik, szívből kívánom, hogy meg is nyerd! 🍀 ;)

      Törlés
  6. Minden nap benéztem, hátha... Örülök, hogy újra olvashatlak.

    VálaszTörlés
  7. Jaj, de jó, hogy írtál!! :) Hajrá a felújításhoz! (Én egyébként anno!!, vagyis 2012 környékén írtam a lakásfelújításunkról, külön blogot szenteltem neki, mert mi is sokmindent sk. csináltunk, és egy ilyen jellegű komment nem jött, mint amit itt a Pitykének írt válaszodban példának hoztál. Persze jóval kevesebben is olvasták, alig-alig volt pár komment és szinte mind ismerőstől, szóval nem feltétlenül összehasonlítható:) És nem azért írom, hogy megváltoztassam a véleményed, csak eszembe jutott, mert én nagyon szeretem az ilyen témákat, írni is, olvasni is, na meg a before-after képeket.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A before-after képeket én is nagyon szeretem, abból biztosan lesz itt is, akkor is ha sokat kell várni egy after képre. :D

      Amúgy 2012 óta szerintem rengeteget "romlott" az emberiség állapota, az már 11 éve volt! Én 2008-ban kezdtem blogolni, és nagyon sokáig, kb 2017-ig nem találkoztam troll kommentelővel. Azóta viszont mintha egyesek hivatásuknak éreznék, vagy nem tudom, hobbinak, egyre többen vannak. Szomorú, de ha az ember kicsit is érzékenyebb (szerintem én kimaxolom az érzékeny fogalmát :D), akkor ez baromira el tudja venni a kedvét, akkor is, ha tudja, hogy javarészt az ilyen kommentek irigységből születenek.

      Törlés
  8. Küldök szívecskét! És kitartás a felújításhoz!
    Mennyire igaz, hogy a kéretlen tanács valójában kritika...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én tudom, hogy sokan a legjobb szándékkal teszik, de azért sokkal többen nem. Illetve egy idő után tényleg a bőség zavara a legnyomasztóbb, amikor már eldöntöttük, hogy mi legyen, és akkor jön valaki, hogy szerinte neki van egy sokkal jobb ötlete. :D Jajj, remélem eljön az az idő, amikor ezen már csak nevetek, és remélem tanulok belőle és soha senkinek nem fogom azt mondani, hogy "én ezt tudom, mert már csináltam, hallgass rám!" :D :D

      Törlés
  9. Szia, én tulajdonképpen 2 naponta benéztem.
    Nagyon jó, hogy írtál, nagyon jó, hogy egy húron pendültök Ladóval, szuper, hogy itt vagy!!!
    :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, hát lassan kiderül, hogy csak én tűntem el, ti mind itt vagytok. 🥰❤️

      Törlés
    2. "ti mind itt vagytok" ------ látod-látod, visszavártunk :-))

      Törlés
  10. De jó, hogy írtál, örülök neked!!-) Hiányoztál! -) mindkét blogot lesegettem...
    Ügyes vagy és bátor(házfelújítás, felmondás)!!! Ez az istálló szerintem nagyon klassz lesz!-)

    VálaszTörlés
  11. Júj, de jó, hogy írtál! A házfelújítás nekem is porondon van és én a tanácsok helyett tökre örülnék pár önkéntes segédmunkásnak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Woow, micsoda ötlet! Hát ezt lopom, ha legközelebb valaki valami okosat javasol, beállítom dolgozni. :D :D

      Törlés
    2. Mi amúgy beállítottunk egy csomó embert, és tök jó volt. :D

      Törlés
  12. De jó, hogy újra írsz, ma feldobtad az egyébként nagyon nehéz és megterhelő napomat! 😊 A meghívóból kimaradtam, de azért mindig reméltem, hogy újra írsz majd. A tégla plafon gyönyörű és biztos a végeredmény is az lesz. Jó kis munka lesz és remélem sok mindent megosztasz majd belőle . J.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon örülök, hogy írtál, Adél! :) Drukkolok a felújításhoz - szerintem az egyik legjobb dolog a világon a saját két kezünkkel létrehozni valamit, és látni az eredményét. Kíváncsi vagyok a fázisfotókra is :)
    A munkahelyi horror miatt nagyon együttérzek, borzasztó lehetett. :(

    VálaszTörlés
  14. Kedves Adél, egy ideje gyűjtöm a bátorságot, hogy megkérdezzem mailben, hogy mi történt, mért a hosszú hallgatás.
    Örülök, hogy újból olvashatunk! Marinéni

    VálaszTörlés
  15. Kedves Adél! Gyakran benéztem ide, és a másik blogodra is, /kaptam meghívót😍/ és nagyon örülök hogy jelentkeztél!

    VálaszTörlés
  16. Jaj, de jó, végre újra olvashatlak!😍

    VálaszTörlés