2023. április 13., csütörtök

Száz szúnak is egy a vége

 A sziszifuszi munkák között azt hiszem a szú elleni küzdelem a legmacerásabb. Nem azt mondom, a plafontégla drótkefélése sem volt egy napról-napra haladunk típusú feladat, de valószínűleg ez lesz a legnyomibb az egész házfelújításban. Talán valóban nem ez álmaim munkája most, de továbbra is meg vagyok győződve arról, hogy a szar munka nem itt kezdődik. 

A hosszú hétvége alatt megnyitottuk a leendő ablak helyét a szénapadláson és az van, hogy az egyébként is betervezett szútalanítást nem lehet tovább halogatni. Azzal kell most kezdeni, hogy néhány deszkáról le kell kapargatni a kérget, azután le kell porszívózni vagy kompresszorral ki kell fújni a szúfúrta lyukakat, végső kegyelemdöfésként pedig fel kell vinni a fára a szúölőszert*. 
El is kezdtem kapargatni a fakérget, nem túl sok sikerrel. Spakli, kés, véső, szike - annyit érnek, mintha körömmel akarnám megpucolni az ablakokat - és ezzel a hasonlattal mindent elmondtam. Ladó kitalálta, hogy ha flexre tesz drótkorongot, akkor az hamar leszedi. Ügyes ötlet, ezzel csak az a gond, hogy félek a flextől. Elég gyenge vagyok hozzá, hogy stabilan tartsam, ráadásul állványon egyensúlyozva hogy is mondjam, kissé kellemetlen. 
Az állványhoz Ladótól kaptam egy beülős rögzítőt, ami olyan, mint a biztonsági öv: ha hirtelen rándulást észlel, leblokkol és megtart, szóval ilyen szempontból már javultak az esélyeim. Aztán megpróbáltam, hogy fúróba teszek drótkorongot, merthogy a fúrótól nem félek és könnyebb is, de a feladatra nem igazán volt alkalmas. Valahogy nem vitte. Úgyhogy tegnap erőt vettem magamon, és nekiálltam leflexelni a fakérget a fenyődeszkákról, ennek eredményeképp ma az egész felsőtestem olyan, mint a kötött beton - mozogni azt nem igazán tudok. Azzal vigasztalom magam, hogy legalább mire a vakoláshoz érünk, már edzett leszek.** És nem utolsó sorban, teljesen elmúlt a flexől való félelmem. Mármint értitek, zúg, meg kiszámíthatatlan, de pár órás szerencsétlenkedés után ez már egyáltalán nem hat meg.

leendő kilátás - az állvány képet a nagy létráról készítettem, azért olyan fura a perspektíva

előtte - utána (igazából közben, ez még közel sincs kész)

Egyébként a szúölőszerhez kedden vettem fecskendőt és injekciós tűt, merthogy ez a cucc akkor hat a legjobban, ha bejut a járatokba - és igen, azt hiszem az a rész lesz majd az igazán izgi az egész folyamatban. Ahogy arra számítottam, a patikában elég érdekesen reagáltak a fecskendő-tű kérésemre, esküszöm aranyér kenőcsöt és hüvelygomba kúpot kellemesebb venni. Nyilván a néni első kérdése (az igencsak árulkodó arckifejezése után) az volt, hogy hány milis kell. Gyilkossági kísérletekben nem vagyok otthon, így fogalmam sincs, mi az a milliliter amire a farontók önként kiugrálnak a járatból, szóval a kérdés annyira meghökkentett, hogy hirtelen nem tudtam, hogy mit kell erre felelni. Aztán persze eldadogtam, hogy azt hiszem, a legnagyobbat. 
-És a tű? Mekkora legyen? - szűrte ki a kérdést a foga között a patikus. Ekkor döntöttem el, hogy beavatom, lesz a mi lesz, mert nem bírom tovább érzelmileg ezt a fajta megvetést. 
- Ön szerint, a szú milyen tűt szeret a legjobban? - 
Érdemes lenne szociológiai tanulmányt írni arról, hogy az emberek különböző szakmákban hogyan viszonyulnak a többi, teljesen idegen emberhez, mert a néni arcán a különféle érzelmek egész hada suhant át egyetlen tizedmásodperc alatt. A megkönnyebbüléstől (gondolom, hogy nem heroinhoz kell), a megrökönyödésen át, a röhögés és annak visszafojtásáig egészen elképesztő mutatvány volt, azt kell mondanom, nagyon jól szórakoztam. Végül abban állapodtunk meg, hogy abból is a legnagyobbat kapják, és amikor fizettem, szinte láttam rajta, hogy legszívesebben sok sikert kívánna. Tök jó volt.

Egyébként gyerekkoromban láttam ezt az igaz történetet a szúról, úgyhogy emiatt folyamatosan igyekszem érzelmileg lecsatlakozni erről a dologról, mert kegyetlen dolog kinyírni ezeket a kis lényeket, de közben könyörgöm, menjenek ki az erdőbe, ahol a fakopáncs az egyetlen ellenségük, aztán lehet ott rontogatni a fákat. 

*komolyan ez van ráírva a dobozra, hogy szúölőszer. Milyen hülye szó ez?
** haha, álmodik a nyomor. :D

6 megjegyzés:

  1. szuper munkát végeztetek!!! A flextől én is erősen tartok amúgy :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D

      Van egy flexnél is rosszabb, téglavágó, mi csak Szörnyetegnek nevezzük, konkrétan rettegek amikor azt használni kell. Még kikapcsolt állapotban is messziről elkerülöm, rémálmaim netovábbja, fujj! :D

      Törlés
  2. Micsoda kilátás, tökre megérte a halálmegvető flexelés! :)

    Szülés után a férjemnek jutott az a feladat, hogy feltegye a kimosott függönyöket a karnisra. Na most a férjem egy extrán durva edzett ember, de a végére más sóhajtozott, hogy ez mennyire fáj. Az, hogy ezt így letoltad nagyon komoly, mire kész lesz itt minden nem fognak kérni tőled egy pofont! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kilátásért már most megéri, de alig várom, hogy reggelente erre kávézzunk az ágyban. :)

      Hahha, tőlem egy pofonért amúgy is eléggé meg kellene küzdeni, kérésre nem adok. :D

      Egyébként azt gondolom, hogy sokat számít az edzettség, de az az igazság, hogy minden munka más izmot vesz igénybe, emiatt valahol soha nem lesz meg az a szint, hogy ne fájjon a másnap. Ladónak ugye hasonló a munkája, mint amit itthon is csinálunk most, mégis minden durva nap után fáj mindene, mert ez olyan, hogy ide tekeredsz, oda tekeredsz, tartod a flexet, leguggolsz, letérdelsz, felállsz, de minden guggolás/felállás más, mert vigyázol, hogy be ne verd a fejed, vagy épp van valami a kezedben. Elképesztően sokoldalú mozgás ez, bele se gondoltam korábban. :D Viszont ugyanezt egy sima edzőteremben soha nem csinálnám fél óráig sem, mert annyira nem érdekel, hogy fitt legyek, de ezt órákig tudom csinálni mert akarom, visz előre a lendület. :)

      Törlés
  3. Jaj de gyönyörű a kilátás! <3

    VálaszTörlés
  4. A kilátás mindent megér!!!-)❣ Szuperek vagytok!!

    VálaszTörlés