2020. szeptember 23., szerda

Ittvanazősz

Azt reméltem, hogy a szeptember beköszöntével majd a blogolási kedvem és időm is visszatér, de úgy látszik, ahogy kitart a jóidő, úgy tart ki a sok apróbb-nagyobb munka a ház körül. Nagyon kiegyensúlyozottan telnek a napok, mindig van teendő, és vannak új tervek. 

Készülünk a télre. Fát kell vágni, előkészíteni. A szilva mostanra bevégeztetett, ami nem pitébe sült, abból lekvárt főztem. A lekvárkészítés eszembe juttatta gyerekkorom lekvárfőzéseit. Olyan hangulatban telnek a napok, mintha álmodnék. Sokat gondolok a nagymamámra, arra, ő hogyan főzte a lekvárt, hogyan sütött kalácsot, milyen szokásaik voltak, amiknek akkor, gyermekként nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, mégis ennyi évvel később milyen sokat jelentenek. Idén lesz az első, hogy teszünk el savanyítani káposztát, illetve az első kemencegyújtáskor megpróbálkozunk a kenyérsütéssel is.

Aztán mostanra száradt le teljesen a nyár végén szárított gyógynövénycsapat. Ma morzsoltam le a legnagyobb adagot - hittem én, mert amikor végeztem, kedvet kaptam, hogy szedjek még. Így elmentünk Buksival sétálni egyet, hazafelé egy óriási csokor cickafarkkal tértünk meg. De szedtem csalánt, learattam a rozmaringot és még volt egy kis citromfű, hát azokat is mind feltettem száradni. Az egész lakás teafűillatban úszik most.

Azt hiszem, jól vagyunk.

Buksit műteni fogják majd, jövő héten viszem vérvételre. Nem életmentő műtét lesz, csak a bűzmirigyét távolítják el - nagyon sok probléma volt már vele, mostanra döntöttünk úgy, hogy ideje megválnunk tőle. Azért persze kicsit aggódom érte, mert hát ő a legkedvesebb négylábú családtagunk.


14 megjegyzés:

  1. Drukkolok Buksinak! Minden rendben lesz!

    VálaszTörlés
  2. Óó, mennyi cickafark. :)
    Hajrá Buksi!

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy írtál, sugárzik belőled a nyugalom.
    Buksikának is minden jót!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Lányok, átadom Neki a jókívánságaitok buksisimi formában. <3

    Anna: képzeld, mire megszárad az egész, hogy eltehető legyen, harmadára esik ám össze. Mit össze kell szöszölni egy kis teáért! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jóó, de azért nem akármilyen teáról van szó!
      (Minden szentnek maga felé... mondják.)

      Törlés
    2. :D Igaz!

      Bár vajákoskodásaim legelején járok, nem elhanyagolható a többi gyógynövény hatása sem. De nem veszem el a cickafarktól, sőt, Cickafarktól az első helyet, méltán került oda, ahová. ;) <3

      Törlés
  5. Csodásak a gyógynövények, Buksinak pedig én is küldök egy bátorító simit, Neked pedig kitartás, rendben lesz minden!

    VálaszTörlés
  6. Buksinak a buksisimi, az Buksi-buksisimi; vagymi! <3 Rendben lesz a kis tappancsos, hogy pl. még sok csipkebogyót (is) gyűjthessetek!

    Anyukámnak a szülinapjára szedtem egy nagy csokor cickafark csokrot. (nektek is sok jött a gyökerével együtt?) Most ő is teaként hasznosítja. <3

    Ha mást nem is, hát képeket kérünk szépen az őrségi őszről! (szólt az önző olvasó) vagy esetleg favágásért cserébe pár nap sátorozást az erdő szélén? :D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fejembe láttál ezzel a bogyógyűjtéssel - már úgy méregetem a bokrokat, mint hentes a disznót újévkor. :D
      Én felkészülten mentem cickát szedni, vittem metszőollót, sőt, kesztyűt is, mert csalánt is szedtem mellette. ;) De igen, nyáron, ha nem viszek vágóeszközt, jön gyökerestül, akárcsak a kakikkfű. :)

      A sátorozást favágás nélkül is, de most épp rettenet hidegek lettek. Este 11, reggel 4 fok, Buksi az orrát se akarja kidugni. :P

      Törlés
  7. Csodás kompozíciók! Főleg a második összeállítás olyan, hogy így ahogy van előhívatnám nagyban és kiakasztanám egy jól látható helyre a szobámban. Eleve agy rajongója vagyok a gyógynövényeknek, de mekkora menőség már a saját tea, amit te szedtél le és szárítgattál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De cuki vagy :))) Ladó is mondta már, hogy egy-egy képet ki kellene nyomtatni, kitenni őket a falra. :)
      Hát igen, sosem gondoltam, hogy egyszer ilyen életem lesz, hogy saját magamra vajákoskodom. De igyekszem egyre több növényről tudni, hogy miféle, és mire jó. Hasznos tudásnak tűnik, így, hogy ennyire vidéken élünk. :)

      Törlés