2021. július 8., csütörtök

Szőrmókusok

 Szombaton annyira felbosszantottak a kutyák, hogy azt mondtam Ladónak, hogy soha többé nem akarok három kutyát. Nem történt semmi komoly, csak Bikfic folymatosan fúr, meg jelöl, Bori meg olyan eleven, mint a forró láva, és néha eldurran az agyam, hogy elegem van, hiába foglalkozom velük annyit, valahogy sosem elég*.

Erre vasárnap elütöttük Buksit.

Dolgoztunk a kertben, hordtuk a mulcsot, és ahogy a platóról pakoltunk le, Ladónak arrébb kellett állnia. Buksi kutyánk az autó alatt feküdt, és amikor elindult, hirtelen felugorva ki akart futni hátrafelé (szerencsére), de a feje fennakadt az autó aljában, ami már mozgott, ezért elgáncsolta őt. Borzasztóan megijedtünk, főleg én, de Ladó is, mert ugyan csóvált szegény, de azért eléggé sántított. 

Végül szerencsésen megúszta egy rándulással, kapott gyulladáscsökkentőt, meg most adagolok neki egy kis porcerősítőt. Hétfőn még sántított kicsit, meg nem tudott hemperegni - pedig akart, és látszott rajta, hogy nagyon tanakodik, hogy most mi legyen, de tegnap reggel már vígan fetrengett a fűben, úgyhogy ebcsont beforr. 

De azért ha jól meggondolom, jó lenne, ha nem járna a szám összevissza, és beszélnék baromságokat, akkor se, ha néha sok, mert Buksi pont ártatlan volt aznap, amikor hisztiztem, hogy nem kell három kutya. De kell, és maradjon minden így, ameddig csak lehet. 

Kedden délután lementem Gigihez a faluba, régen találkoztunk. Megbeszéltük, hogy nem viszek kutyákat. Rájuk is parancsoltam, hogy maradnak, de azért biztonság kedvéért vittem magammal egy pórázt, ha Bori mégis utánam jönne - hiszen Bikficnek tudok parancsolni.

Eléggé örültem magamnak, hogy milyen okos kutyáink vannak, mert leértem a hegyről és a terep teljesen tiszta volt. Időnként megálltam virágot, búzakalászt fotózni**, de azért szépen lassan leértem a faluba, amikor óriási trappolással és csóválással elfutott mellettem Bikfic és Bori. 35 fok volt és már nagyon vágytam arra az irsai fröccsre, amihez a bort ott vittem magammal, ezért nem álltam le velük vitatkozni. Borira ráadtam a pórázt, Bikficre meg rászóltam, hogy menjen haza. El is indult, de aztán olyan sóvárogva nézett utánunk, hogy meglágyult a szívem. A fejét bebújtattam a póráz másik végén lévő résbe és úgy mentünk Gigihez. 

Utólag bosszant, hogy nem küldtem őket haza, mert hát mikor tanulják meg, hogy én oda megyek ahova akarok, ellenben velük, akiknek otthon van a helye, ha nem ilyenkor? De közben meg annyira nevettem rajtuk, ahogy boldogan masíroztak utánam, fel sem fogva, hogy ez amúgy törvénytelen cselekedet, hogy végül is lazára vettem a figurát, és elengedtem a kérdést egy darabig. Ha egy kicsit lehűl az idő, akkor elkezdek erre edzeni. Autóval nagyon jól működik, sosem jönnek utánunk, de úgy látszik, gyalogosan, ha megmarad az ember szaga az ösvényen, az annyira nagyon csábító, hogy nem tudnak ellenállni. Pedig muszáj lesz.


*De, elég, meg látom is az eredményét, csak én vagyok örök elégedetlen, és olyan elvárásaim vannak, ami teljesen irreális egy kölyök kutya felé. Viszont hiába tudom ezt, vannak nehéz percek, várom már hogy benőljön a feje lágya. Gondolom akkor meg majd hiányozni fog, hogy milyen kis cukifej volt. 
**Amit nem értek megint. Tele van a telefonom soha fel-nem-használt képekkel, virágokról, lepkékről, szépséges pókhálókról. Mert csak. 

5 megjegyzés:

  1. "Törvénytelen cselekedet" :D
    Amúgy pont a napokban én is mérges voltam egy kicsit a kutyára, úgy a láb alatt van mindig, hogy kettőt nem lehet tőle lépni, ráadásul kitalálta, hogy amíg cipeljük a dobozokat fel a lépcső, ő mindig jön velünk fel és le és minden foknál megáll majd felfelé hátranézni, hogy biztos jövünk -e (mindeközben a kezünkben több, nehéz dobozzal zsonglörködtünk).
    Meg a macskák is, imádom mindent, de sokszor észreveszem, hogy miattuk szorongok napközben, hogy vajon rendben vannak -e otthon, nem szöktek -e már ki, nem lógnak -e a csilláron, nem szorultak -e be valahova.... egy kis nyugalom néha jól esne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága kutyuskád, gondolom nagyon érdekes a költözés, szeretne aktívan részt venni benne... Csak hát nem vagyunk angyalok, néha a mindennapi dolgaikkal fel tudják bosszantani az embert, pedig nem tehetnek róla.
      Ebből amúgy nem lehet szabadságra menni. Még Buksival simán elmentünk egy-két éjszakára, kutyás szállásra, vagy sógiékhoz, de hárommal ezt már nem teszem meg, akkor sem, ha a szomszéd jönne etetni, és őket itthon hagyhatnám. A gazdiság nem csak az etetésről szól, és ugyan elég sokan haragszanak rám, amiért nem megyek látogatóba (unokatesók, szülők - bár annak azért más oka is van), nem érdekel, nem megyek sehová. Néha jó lenne menni, hiszen 30 évig mentem egyfolytában, ha kellett, ha nem, de ez az érzés átmeneti. Itt vagyok otthon. Velük. :)

      Törlés
  2. Drága Buksi, remélem neki is 9 élete van.
    A másik kettő renitens (azért magunk között, nehogy meghallják), nagyon cuki lehetett, Buksi eközben lábadozott?
    Aranyosak nagyon.
    :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Buksinak most olyan a helyzete, hogy a hűvös házban van a vacka, ahová ilyenkor bezárom. Egész életében lakásban élt, sokszor olyankor is bekéretőzik, amikor otthon vagyok, és kint teszek-veszek. Zavarják őt a legyek (de mennyire!), melege van, illetve Bori imád játszani vele, ami egy darabig jó, de azért el jön az a pont, ahol látom rajta, hogy elfáradt, elég volt. 12 éves öregúr a Buksi, nyugalom kell neki és ezért szerintem ő a világ legboldogabb nyugdíjas kutyája - ha éppen nincs elütve. :) Neki más napirendje van, mint a másik kettőnek. Úgy is lehetne mondani, hogy kivételezett, de valamilyen szinten mindegyik az, mert különböző igényeik vannak, vérmérsékletük, életkoruk és méretük szerint.
      A tacsi például imád ölben lenni, de nem érdekli a labda. Viszont felássa az erdőt (tegye!) és a lugast (nem kéne). Buksi nem szereti, ha ölelgetjük, a simogatás is olyan "jól van, legyen, ha akarod", őt kajával lehet igazán motiválni. Borinak meg mindegy, csak szaladgálhasson, labdázzunk vagy tanuljunk trükköket, szóval tényleg mindegy, csak csináljunk valamit. :)
      Tényleg aranyosak, főleg azt látni, ahogy egymással viselkednek. Nem unatkozunk egy pillanatig sem. :D

      Törlés
  3. nagy szeretetben élnek, annyira jó látni, olvasni
    (szívecske)

    VálaszTörlés