2020. október 28., szerda

Ködös álmok




Az élet nem áll meg ősszel, csak lelassul. Most, hogy elállt az özönvízszerű esőzés, minden délután tekergünk a kutyussal. Gesztenyét, csipkét, almát, gombát szedünk, gyógyfüveket gyűjtünk. Két kézzeel adja mindenét a természet. 
Aprópó almaszedés. Elmesélném, hogy milyen negatív tapasztalatunk volt a helyi almapréselő üzemmel, de az a helyzet, hogy olyan fantasztikus alternatívát találtunk Szlovéniában, hogy kár lenne panaszra fecsérelni a szót. Legyen elég annyi, hogy eddig 530 kilogramm almát vittünk, a szlovének pedig kedvesek, szorgalmasak, és üvegbe töltik az almalevünket, ami (nagyképűség nélkül) isteni finom. Az üvegeket pedig jövőre újratöltik, ha lesz mivel. Egyébként olyan nagyon büszke vagyok Ladóra. Ahogy beszél az emberekkel, legyen az magyar, osztrák, szlovén, egyszerűen valahogy pillanatok alatt eléri, hogy figyeljenek rá, tiszteljék. Lenyűgöző ez a képessége. Nélküle ez az alma körülbelül megrohadna, mert én valószínűleg feladtam volna a második lerázó telefonhívás után.



Aztán az is van még, hogy maximálisan eltűnt belőlem a megosztási kényszer, de nemcsak, hogy kényszer nincs, hanem minimális indíttatás sem. Ezt a posztot egy hete írom, és eredetileg nem is az almaprojektről akartam írni, bár azt már a nyavalya sem tudja, hogy mégis mi volt a terv. Egyelőre még nem tudom, mit kezdjek azzal, hogy #vanegyblogomdeminek. 

Ez most ilyen. 

9 megjegyzés:

  1. Jó, hogy írtál, nekem hiányzott!

    530 kg alma, URAM ISTEN

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Ez rád is igaz, jó, hogy visszatértél! :)

      Na igen, idén az almatermés verhetetlen. :)

      Törlés
  2. Adél nekem is hiányoznak a jó kis bejegyzéseid. Huha de finom lehet az a sok-sok almalé, jó hogy rátaláltatok erre az almapréselő üzemre, ahol ráadásul még kedvesek is.
    Érezd magad nagyon jól azon a csodaszép helyen ahol élsz/éltek, használd is ki minden lehetőségét az erdőn-mezőn barangolásodnak az aranyos kutyusoddal együtt! Jó egészséget kívánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! :)
      (Egyébként pont az ilyen kedves kommentek miatt van bennem mégis az érzés, hogy néha azért kellene írni, hiszen van, akinek örömet okoz, ha írok. Ez olyan jó dolog, hogy vagy(tok) itt, és nem csak a semmi végtelenbe íródnak a soraim. :))

      Törlés
  3. Nekem is vannak ilyen időszakok, amikor nincs kedvem írni.. tök okés:)
    Az almalé viszont baromi jó ötlet, biztosan nagyon finom is.

    VálaszTörlés
  4. Nemrég akadtam rád... sajnálnám, ha már vége is lenne-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv itt. :)
      Vége nem lesz, szerintem visszajön a kedvem előbb utóbb. :P

      Törlés
    2. Úgy legyen!-) Jó itt olvasgatni... vágyom egy ilyen úgymond nomád életre... legalább virtuálisan élhetem-) egyenlőre..-)

      Törlés