2021. június 15., kedd

Időzavar

Minden nyáron azt kívánom, bárcsak egy nap tovább tartana, mint 24 óra.

Június első hetében még konkrétan fűtöttünk, szakadt az eső, nem volt energiám semmire. Persze, hogy ne legyen könnyű, megjelentek az egerek a házban, amitől teljesen kiborultam. Az egerek humánus likvidálása (vegán módra), abszolút nem jött be. Az első alkalommal Ladó elkapta az egeret és kitette. Átfertőtlenítettem mindent, és reméltem, hogy ez csak ilyen eltévedt jószág volt.

De egy frászt, másnap délutánra visszatért a szag, meg a "nyomok"*, úgyhogy döntöttem, az az egér aki bejön a házba, csomagolhat a túlvilágra. Sajnos két egérnek kellett dimenziót váltani, de sikerült, és öröm az ürömben, hogy amennyire egy ilyen parasztházban csak lehetséges, minden ragyogóan tiszta, át lett fertőtlenítve az utolsó kis sarok is.

Közben elköltöztettük a Professzort meg Anemónét. Kiköltöztek Sopronból falura, csodaszép, 300 éves, téglából épített monostort találtak, egy hektáros telekkel. Szívből kívánom nekik, hogy az utolsó költözésük legyen ez. Szinte minden hétvégén náluk voltunk, Evelin szülinapját is megünnepeltük - ami még májusban volt.

Közben Napóleon is beújított egy birtokkal Zalában, ő három hektáros területet foglalt magának, eper és bodzafákkal, alig várom, hogy ők is közelebb költözzenek. Jó érzés, hogy egy kicsit mindenki karnyújásnyira lesz, egy-másfél órán belül elérjük majd egymást. 

Ugrálok az időben és a témák között, bocsánat, rengeteg dolog történt,amit most nem fogok tudni normálisan összefoglalmi. Valamikor május közepén megkért a főnököm, hogy nem vállalnék-e napi egy órával többet munkaidőben, és ezzel együtt több feladatot. Még így is részmunkaidő, de pénzben sokat jelent, így aztán igent mondtam - utólag úgy gondolom, hülyeség volt, mert a szabadidőmet nem tudja megfizetni. Ugyanakkor vannak sikereim, van hová fejlődnöm, szóval kár lett volna belesüppedve nemet mondani. 

Teljesen időzavarban vagyok, nem is értem, mit akarok kihozni ebből a bejegyzésből. Hulla fáradtság van most, rengeteg a munka a ház körül, szőlőt kötöztem ma, meg kifejtettem a beérett borsó egynegyedét**. Tegnap bodzaszörpöt készítettem, amiről sokáig azt gondoltam, hogy idén biztosan nem fogok, aztán szombaton gondoltam egyet, és szedtem egy adagra való virágot. Ennél messzebbre már nem látok vissza, bár közben látom az eredményeket, sikerült befejezni a szekér projektet és valamikor régen a muskátlikat is kiültettem. Emlékszem, hogy virágzott a pünkösdi rózsa, szép csokor volt belőle az asztalon. Holnap szeretném befejezni a szőlőlugast és a borsót, meg jó lenne szüretelni a hársfáról virágot. A napi rutin része az ebnevelde, Bori nagyon ügyes, tud már ülni, feküdni, pacsizni és kúszni. Megtanítottam nekik, hogy maradjanak egymás mellett, és csak az jöjjön hozzám, akit hívok, büszke vagyok rájuk, jó kis falka lett belőlük. A kutyákkal való foglalkozás egyszerre jelent sok energia befektetést és feltöltődést, néha jó lenne szünetet tartani benne, de ha engedek ennek a vágyamnak, azonnal látszik a kiskutya viselkesésén. Úgy vagyok ezzel, hogy ez az az időszak, amikor be kell fektetni energiát a tanításba, ha most ezzel nem bajlódom, később sokkal nehezebb lesz. Hát, így került az összes hobbim kispadra: nem festek, nem írok. 

Ladó is rengeteget dolgozik, most egy ideje minden nap hazajön, kihasználjuk, hogy sokáig van világos, még simán füvet nyírunk este, sötétedésig. A hétvégén összerakta az esővízgyűjtő tartályt is, hát had ne mondjam, hogy azóta nem akar esni az eső. Talán, ha korábban összerakja, hamarabb jön a meleg. Na mindegy. Azért nem panaszkodom, voltunk tóparton, fürödtünk, lángost ettünk, dinnyéztünk is, néha a függőágyban is sikerül elaludni, szóval azért nem minden megfeszített rabszolgaság. 

Egyébként Anna mintájára el akartam kezdeni a felolvasásos önkéntességet, csak próba képpen, de míg Annánál a villamos zörög, nálam nappal a madarak csipognak rendületlenül, este meg a tücskök, és ugyan nekem fel sem tűnik, a felvételen kivédhetetlenül és folyamatosan hallatszik. Még hogy vidéki csend! Szerintem ezzel megvárom a telet, amikor nem lesz madárdal, tücsökzene és ennyi munka. Amúgy, ha már madarak: rengeteg fekete és sárgarigó költözött ide, tavaly csak kakukkok voltak, meg apró énekesmadarak. Egyszerűen teljesen odáig vagyok a rigók daláért, időnként nekiállnak fütyülni a hársfán, olyankor eldobok mindent és úgy élvezem, mintha egy Gardiner vezényelte Händel koncerten lennék.

Lennének még gondolataim az aktuális politikával kapcsolatban, meg a fociról is, de itt sosem politizálok, úgyhogy nem is értem, minek írom ezt le. Megyek inkább aludni, holnap vár a borsó, a szőlő és a hársfavirág. 


Ölelek mindenkit! 


*ne szépítsük: egérszar

**note to myself: tavaly kevés borsó volt, idén durván sokat vetettem, jövőre valahol a kettő között kellene

13 megjegyzés:

  1. Jaj, tök jó, hogy megpróbálkoztál vele! :) Nekem akkora felfedezéseket hoznak már a villamoszajkiszűrési kísérletek a saját hangomról, hangsúlyozásról, ilyesmik... Szerencsére a könyvek is megvárják a telet. :)

    Az ebek tündériek lehetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ;) <3
      Ezt már meséltem szerintem, hogy évekkel ezelőtt olvastam fel tananyagokat magamnak, meg néhány kispajtásomnak, de ott kifejezetten szórakoztató volt, ha valamit félreolvastam, belecsipogott egy madár vagy beleugatott egy kutya, vagy a saját szavaimmal összefoglaltam a kitekert mondatokat, a könnyebb érthetőség kedvéért. Rengeteg órányi hanganyagom van magamtól és azt hiszem, az első olvasástól az utolsóig sokat fejlődtem közben, szóval teljesen átérzem a felfedezéseid, simán beleillik az ember önismeretébe, hogy tudja, mások hogyan hallják a hangját, mi az a tónus, ami idegesítő, mi az, ami kellemes a fülnek. Ugyanakkor hallgattam sok hangoskönyvet is, a borzalmastól a kiválóig, azt gondolom, hogy azért a MVGYOSZ néha kiad kifejezetten kellemetlen olvasatokat is, ezért pl inkább tartom viccesnek, hogy a villamoszaj és a madárdal probléma. :D Persze megértem, de na... :D

      Törlés
    2. Jaj de jó! :)
      Egyébként nem tudom, mekkora probléma, nálam azért ez nagyban szól a saját perfekcionizmusomról is. :D Meg hát nagy felelősségnek érzem, hogy amit én most felolvasok, az úgy lesz bent a könyvtárban, más már nem fogja, és hát egy Bodor Ádám-hangoskönyvért akkor tegyek már meg mindent, ami tőlem telik. :D Egyébként akivel az egyesülettől leveleztem, azt írta, hogy őt nem zavarja, és küldött elérhetőséget is egy technikushoz, aki talán tud segíteni, szóval szerintem nyitottak és segítőkészek mindenféle helyzettel kapcsolatban, ha már az időd is engedi, érdemes próbálkozni. :)

      Törlés
    3. Ó, ez mondjuk bíztató. Szerintem ősszel visszatérek rá, köszönöm! :) <3

      Törlés
  2. Irigykedés, szívecske, jó, hogy írtál!!!

    VálaszTörlés
  3. jajj, hol kezdjem?!?! <3
    egerek - amíg még csak kutyáink voltak, simán jártak ki és be a tetőtérbe, ahol persze én lakom. és amikor hajnali ötkor egy helyes kis szürke hozza rád a frászt a wc-ben, háááát rögtön felébredtem. aztán megrágták a domesztoszos flakon papírját, a manikűrkészletem tartóját, és összehu....tak és sz....tak mindent, akkor engem sem érdekelt már, hogy milyen módon tűnnek el innen, de menniük kellett!
    egyébként, ha élve befogó csapdával akarnátok elkapni őket, a sztereotípiával szembemenve imádják a kekszet és a csokit....
    vagy lehetne egy cicátok is. :D ;)

    nagyon zavaró a madárcsicsergés a felolvasásban? vagy az kizáró ok? szerintem tök jó lehetne egy olyan könyvet hallgatni, ahol csipogás és tücskök vannak a háttérben. olvashatnád, mondjuk a Kelét... ;)

    hű, hogy mindenki azon a környéken talált magának házat..... dejóNekik! <3 <3 <3

    kutyik! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    lyaly, bodzaszörpre nincsen valami nem cukros recepted?!?

    (a politika a fekete insta sztorikból tűnt fel.... csak ma reggel óta értettem meg, és azóta nem térek magamhoz.... :( a foci meg sosem érdekelt..... :P)

    VálaszTörlés
  4. Ági: <3

    Poppy: <3 :D
    Nálunk a tacskó próbálkozott az egérfogással, de hát nem volt annyi türelmem, hogy kivárjam, amíg elkapja. Egy Supercat nevezetű lecsapós csapda vitte el őket, de a mai napig nem jöttünk rá, hogy hol jöhettek be. Nyitott ablaknál alszunk, ez oké, de mindenhol van szúnyogháló, meg szúnyoghálós ajtó is, szóval passz. Szerencsére lassan harmadik hete egérmentesek vagyunk. A nulla energiaigényű műanyag macskákat azért kint hagytuk, biztos, ami biztos.
    Amúgy az élve befogó csapdához sem volt türelmem, annyit csináltam, hogy konkrétan 2 cefrés hordóba bepakoltam minden ehető cuccunkat, ami nem fért be a hűtőbe (el lehet képzelni azt az idegi állapotot :D), aztán hajrá. Sajnálom őket, de van nekik egy hektár, hogy éljenek kint, ott a helyük. Rendes-bundás macskát viszont nem szeretnék, mert abszolút kontrollálhatatlannak tartom, hogy mire vadásszon. Ha csak egyetlen egy madarat is elkapna (márpedig elkapna), elkergetném a háztól, úgyhogy inkább ide sem hozom. :D

    Nekem nem zavaró a madárdal, sőt, szerintem tényleg kellemes, de kizáró ok a háttérzaj. Egy kutyaugatást könnyebb kivágni, mert egyszerűen megvárom, amíg abbahagyják, újraolvasom a részt, de az "alapzaj" az más dolog sajnos.

    Jajj, a sógiknak igen, nagyon jó! Szuper, hogy nem kell teljes napos kalandra pakolni, ha látni akarjuk őket. :)

    Politik: hagyjuk is. Ugyanaz a föld takarja be őket is majd, mint akik ellen törvénykeznek. A foci meg, ha nem a pénzről szólna, és nem lenne színtiszta politika, engem érdekelne, sőt, élvezném is, de így nehéz elvonatkoztatni.

    VálaszTörlés
  5. A bodzaszörpöt kihagytam: sajnos nem tudok cukormentes receptet, és a békebeli cukorszirupos módszerrel készítem. Tartósítószer nélkül nagyjából egy hónapig áll el, de annyi idő alatt el szokott fogyni.

    VálaszTörlés
  6. Érzékeny lelkűek lapozzanak! ;)

    Két kinti cicánk van. Az egyikük a múltkor hozott haza egy egeret. Leválasztotta a fejét a testéről és cukin a kert közepén hagyta, hogy akkor tessék, el lehet takarítani.
    És igen, sajnos kapnak el madarakat is, de ide születtek, itt nőttek fel, NAGYON (direkt írtam így) haragszom rájuk, ha elkapnak egy-egy madarat, de ez sajnos a vérükben van. De egyébként, most az a gyengeelméjű balkáni gerle aki világos nappal nekirepül a házfalnak, és elkapja a Királylány (az egyik cica), most akkor ott valami eleve nem volt okés.... :(

    Pár napja egy gyíkot mentettem, és mehettem le vele biciklivel a patakhoz... <3 ;) (mármint ugye a gyíkkal, és nem a cicával:))
    A medencénkből varangyos béka ebihalakat mentettem, és vittem a patakhoz..... Talán törlesztek valamit karmailag. ;) <3

    Akkor már csak citromot és cukrot kell beszereznem, mert úgy szeretném kipróbálni a bodzás dolgot! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pont ez a bajom, hogy a vérükben van a vadászat, ami valahol szuper, és helye van annak is a természetben, de nem a mi telkünkön. :D Meg szépek a macskák és nagyon szeretnivalóak, de szét rúgnám a gatyáját, ha elkapna egy tollas gombócot, aztán meg amiatt lenne lelkiismeretfurdalásom, hogy bántom azt a szegény cicát. Nem kell nekem a dráma, elég az egerek tragédiája. :P

      Karma: igen, azért az működik, jól nyomod! ;)

      Bodzaszörp: ne hagyd ki, megéri nagyon. :)))

      Törlés
  7. Ajj, szegény egeret sajnálom azért. Múltkor Kareszékhoz jött be egy, ráragadt az egércsapdára, én meg kérleltem, hogy humánus módon távolítsa el. Hátra vitte a kert végébe, állítólag ott szabadon engedte. Állítólag.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A ragasztó szerintem kegyetlenebb, mint a pillanat alatt lecsapós. A méreg a kutyák miatt sem jöhetne szóba, meg egyébként sem. Jó lenne az élve fogó csapda, ha lenne ideje meg energiája az embernek minden nap, mindent fertőtleníteni, és kivárni, hogy megfogódjon, de ez most nem az az időszak, amikor képes vagyok tolerálni az egérszart a házban. (Amúgy, most, hogy ezt leírtam, rájöttem, hogy nincs olyan időszak, amikor tolerálni tudom, rettenetes. De hát éljenek kint, bakker. :()

      Törlés
  8. De jó, hogy írtál!😊 A bodzaszörpöt mi is szeretjük, rakok is el szorgalmasan❣

    VálaszTörlés