2021. október 11., hétfő

Ő(s)zláb

 Nem tudja valaki, mi történt Violettel? Említette, hogy lehet, hogy bezárja a blogot, remélem ez a helyzet csak átmeneti. Nagyon szeretem, ahogy ír, vele aztán tényleg mindig történik valami izgalmas, ráadásul őt olvasni is külön élmény. 

Az időérzékem kicsit szét van esve, de valamikor elkezdett egy gombaszakértői tanfolyamot, amivel nekem is alaposan megmozgatta a fantáziám, hiszen hol máshol lehetne nagyokat gombázni, mint egy csapadékdús vidéken az erdőben? Engem végül legyőzött a lustaságom, de igazi szuperképességnek tartom, ha valaki képes felismerni a gombákat. 

Errefelé sokan keresnek gombát, gyakran hagyják az emberek csak úgy az út szélén az autójukat, hogy bevessék magukat a sűrűbe. A helyi ismerőseim kivétel nélkül óriási vargányakészleteket halmoznak fel minden évben. Vannak, akik lefagyasztják, mások apróra vágva szárítják. Tavaly én is szárítottam egy keveset, mert Gigi megszánt, és elvitt. Könnyű neki, itt nőtt fel, száz százalékos biztossággal ismeri fel azokat a gombákat, amik ezekben az erdőkben nőnek. Ő például nem rajong a vargányáért - de hát ez ilyen, akinek mindig volt, az nem tudja, mekkora kincs ez. Egyébként az igazi ízélmény a vargányával akkor ért, amikor Léna néni készített nekünk rántva. Gyerekkoromban felénk ritkaság volt a vargánya (pontosabban egyáltalán nem volt) éppen ezért soha eszembe sem jutna, hogy rántott gombát készítsek belőle. Szinte mindig csak fűszerként használtam fel, levesbe vagy pörköltbe. 

Nekem, ha rántott gomba, akkor nagy őzláb.

Idén el vagyunk halmozva vele, szinte mindenhol nő. Két-három naponta panírozással töltöm a délutánokat. Ami egyébként kifejezetten jó volt most, ugyanis ma délután meglátogatott Eszticsillag, és ennek örömére igazi helyi csemegével tudtam megvendégelni. Jó volt látni, ahogy a férjével egymás után kapják be a "kis" kalapszeleteket, annak ellenére is, hogy némelyiket elég jól megpirítottam, mert a viszontlátás öröme teljesen elvette az amúgy is szétesett időérzékem. 

18 megjegyzés:

  1. óóó, hát lehet, hogy pont az történt, amit beígért, igen... de hátha jön és elmondja ő maga. valami olyasmi volt, hogy ha írni fog a munkahelyi dolgairól, akkor azt nem teheti publikusan. (a gombászást még nyomja amúgy, erről is volt szó a legutóbbi posztjában, ha jól emlékszem :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ha bezárja, akkor lehet(ne) meghívót kérni, de most teljesen eltűnt. :(
      Igeigen, olvastam a gombázóst, pont amiatt (is) ő jutott eszembe erről a sok gombáról, ami most nálunk van. Mindenesetre remélem előkerül majd, szerintem sokan szeretjük az írásait. :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Mintha valaki eltalálta volna őket bazibumm bűbájjal. :D

      Törlés
  3. Azt hiszem Milonkánál Violet írt (ma) a tvs bejegyzéshez, esetleg kérdezz rá ott? (hacsak nem másik Violet) :D

    VálaszTörlés
  4. Igen, említette, hogy bezárná, de én is úgy értettem, hogy meghívóval azért lehetne olvasni. :( Legutóbb pont egy kellemetlen gombaszakértő-ojtató tahóságáról volt szó, vagyis részben arról, most meg sehol egy bejegyzés.
    Gyönyörűek a gombáid, kiskoromban Sitkén csomót jártunk gombászni a nagypapámmal, emlékszem, ahogy a botjával kotorászott az avar alatt, aztán mama másnap reggelire mindig olyan finom gombás rántottákat sütött!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahogy az idősebbekben jobban benne volt, hogy továbbörökítsék a titkos tudást, illetve ők is úgy kapták az elődeiktől (ahogy Gigi barátnőm). De érdekes ez, mert én is jártam gombát keresni gyerekkoromban, mégsem jegyeztem meg semmit belőle. Te emlékszel még arra hogy a nagypapád miket gyűjtött? :)

      Törlés
    2. Az biztos, hogy szegfűgombát rengeteget, de volt, hogy találtunk pöfeteget, őzlábgombát, fenyőtinórut. Anyáékkal meg szedtünk vargányát és arra emlékszem, hogy ismerőstől szoktunk kapni rókagombát, kb. ezeket ismertem fel gyerekkoromban, de valahogy már nem járok gombát szedni - mondjuk papának is megvoltak a saját helyei.

      Törlés
    3. Tényleg, a saját helyek, ez is annyira jellemző. Itt is felosztják az erdőket a helyiek, szinte névről ismerik a fákat, ahol balra/jobbra kell fordulni, mert ott "tavaly" sok volt. :)
      A szegfűgombára én is emlékszem, de nálunk az, nincs, pedig nagyon szerettem a belőle készült levest. De már nem ismerném fel 100 százalékosan gyerekkorom gombáit, sőt, sokszor azokat sem, amiket Gigi mutat (galambgombák, eltérő színben). Ha találok valamit, mindig egyeztetek vele, hogy ez biztosan az-e, ehető-e, az egyetlen, amit tényleg, messziről is, az az őzláb. :)

      Törlés
  5. Sziasztok! Nagyon jól esik, hogy érdeklődtök ♡ Nekem is hiányzik a blogom.
    A legutolsó bejegyzésemet valaki megosztotta egy FB csoportban, ami eljutott az oktatómhoz. Ő írt nekem egy emailt, én pedig rögtön felhívtam telefonon, hogy beszéljük meg. Szerintem a bejegyzés ismeretében kb. el tudjátok képzelni a beszélgetésünket: nem volt mentes az indulatoktól, ami részben érthető, részben pedig egészen hajmeresztő így 2021-ben. Bár említette, hogy feljelent, nem emiatt távolítottam el a bejegyzést, hiszen abban szerintem nem volt semmi jogellenes (és eddig is felvállaltam, meg ezután is felvállalom a véleményemet), mégis voltak benne olyan személyes dolgok, amik nem tartoznak nagyobb közönség elé, mint a blog eddigi olvasóközönsége. Így most nem látható egy bejegyzésem sem.
    Lesz folytatás, csak még kitalálom hogyan és hol.
    Természetesen nem hagyom szó nélkül a történteket sem, de 2 hét múlva vizsgázom nála (haha), na meg nem szeretnék azokból az érzelmekből reagálni, amit ez az egész kiváltott bennem.
    A blog miatt most szomorkodom kicsit, mert azt hiszem, hogy ugyanott, ugyanabban a formában nem tudom már folytatni, főleg annak tudatában, hogy nőgyűlölő és szexista módon viselkedő, számomra torz világképű emberek is olvasnak. Arról nem is beszélve, hogy ez egy anonim, intim műfaj...
    Szóval fogok jelentkezni, de az emailem sem titok: picts.of.athens kukac gmail.com
    És szépek az őzlábaid! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Violet!
      Örülök, hogy jelentkeztél! <3
      Egészen elképesztő, hogy veled tényleg mindig történik valami, ez a mostani pedig elég sokkoló. Ki tesz ilyet, és miért? :O
      A feljelentés nevetséges, de közben nagyon jól ábrázolja, mennyire primitív emberről van szó. Őszintén sajnálom. :(
      Drukkolok a vizsgához, az email címed pedig nagyon köszönöm! 💙

      Törlés
    2. Ez nagyon durva, sajnálom... :( Hogy juthat eszébe valakinek ilyet csinálni? (Meg egyáltalán minek olvas akkor, ha ennyire egyértelműen nem ért egyet a te világképeddel?) Én csak zugolvasóként voltam jelen a blogodon, de nekem nagyon inspirálóak az írásaid, remélem folytatod majd valahol!

      Adél, neked pedig marha irigy vagyok az őzlábaidra! :) Felénk eddig iszonyú szárazság volt, az elmúlt egy hétben indultak be a gombák, erre én meg elmegyek három hétre Észtországba... (ami szintén tök jó, csak na, lemaradok egy csomó gombáról)

      Törlés
    3. Szia Violet,en is szerettem nagyon a blogodat olvasni! Ha van energia vampir, akkor szerintem te igazi energia tunder vagy! :D A lenduleted es a kalandjaid nagyon inspiraloak.

      Arrol, aki megosztotta a blogodat - nem lehet, hogy butasagbol tette es nem rosszindulatbol?

      Törlés
    4. Jajj, annyira sajnálom :( Pedig én iszonyúan büszke vagyok rád, hogy így ki mersze, ki tudsz állni a számodra fontos témákban - abban a helyzetben én biztosan csak belül fortyongtam volna és egy szót sem szólok... de hát nem ettől fordulhat a világ.

      Törlés
    5. Nagyon sajnálom, hogy ez történt, nagy kalappal a vizsgádhoz, és remélem olvashatunk még.
      Amúgy elképesztő, hogy az ilyen férfisoviniszta, ...nak milyen nagy arcuk van. Én bántalmazásról, családon belüli erőszakról szóló cikkek alatt rendszeresen keveredem vitába ilyenekkel az FB-n, és azt látom, hogy pofátlanul citálnak elő sosemvolt jogszabályokat, hamis pszichológiai hivatkozásokat, érvük semmi, és ha ezzel valaki szembesíti őket, rögtön jön a személyeskedés. Hihetetlen ez számomra 2021-ben.

      Törlés
    6. Köszi!
      Szerintem nagyon sok embernek tele van a hócipője a nők megalázásával és úgy általában ezzel a szexista és nőgyűlölő stílussal. A gombász körök elég szűkek, hamar körbeérnek a pletykák – mert persze vannak. (Csak sajnos hozzám nem értek el még azelőtt, hogy jelentkeztem volna erre a képzésre)
      Nem bánom, hogy kikerül egy csoportba a poszt, fogok is írni folytatást, ha lement a vizsgám.
      Lehet, hogy elvakít a jogvédő szemléletem, de szerintem nincs olyan jóérzésű ember, aki egy nőgyűlölővel szolidarítana vagy empatizálna. Inkább talán az van (és a nekem adott visszajelzések is ezt támasztják alá), hogy az emberek eszköztelenek / tehetetlenek / lefagynak / félnek stb.
      Szerintem arról az oldalról egyszerűen ez egy megnyerhetetlen meccs. És nem is a hímsovinisztának/bántalmazónak/stb-nek kell érvelni, hanem a környezetének!

      Törlés