2022. május 11., szerda

Rozsdásék

 Néhány napja (hete), észrevettem, hogy egy rozsdafarkú pár befészkelt a pajtába. Mivel az autóbeállónk még nem készült el, ezért én a pajtát használom garázsnak, így eléggé feltűnt, hogy micsoda koszt tud csinálni két lelkes fészeképítő. De őszintén? Kit érdekel a kosz, amikor ilyen megtiszteltetés éri az embert, hogy két szerelmes kismadár épp itt akarja felnevelni a csemetéit?

Hosszútávú tervünk, hogy a pajtából egy nappali-étkezőt újítsunk majd fel, de vannak a felújításban elsőbbséget élvező projektek*, úgyhogy tulajdonképpen a kutyát sem zavarja, hogy most vannak albérlők.

Errefelé rengeteg kakukkmadár él, április elejétől mindennapos a kakukkszó, ami nekem minden évben az igazi tavasz kezdetét jelenti. Azonban a kakukkok és a ragadozómadarak eléggé veszélyeztetik ezeket a kis énekeseket, úgyhogy örültem, hogy ilyen bombabiztos fészekhelyet találtak maguknak Rozsdásék. Érdekes különben, hogy hogy tudom szeretni ezeket a kismadarakat is, meg az "ellenségeiket", a kakukkokat is. Talán azért, mert nem igazi ellenségek ők. Nem vagyok ornitológus, de szerintem, ha egy énekesmadár röptében képes összekapkodni a szúnyogakat és egyéb apró repülő rovarokat, akkor azt is tutira észreveszi, hogy a tojásai nem egyformák, mégis adoptálja, felneveli a kakukkot ugyanolyan gondoskodással, mintha a sajátja lenne. Tudom, hogy nem érdemes az állatvilágot mindenféle emberi érzelemmel felruházni, de attól még szerintem ez csodaszép dolog az énekesmadarak részéről.

Visszatérve Rozsdásékhoz. 

Ma erre mentem ki a pajtába:


Így lettünk ma megint egy kicsivel nagyobb család.

*Autóbeálló, fürdőszoba, konyha, ablak és ajtócsere, satöbbisatöbbi, kár sorolni. 

6 megjegyzés:

  1. De jó! Nálunk is fészkel egy pár minden évben a garázsban. :) Majd arra figyeljetek, hogy amikor kirepülnek a fiókák, az első pár napban még sokat tartózkodnak a földön, nehogy a kutyák játéknak (vagy kajának) nézzék őket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyázunk majd. :) Normális esetben az ebek nem tudnak bemenni a pajtába. Reményeim szerint a szülők pedig majd a hátsó kijáratot tanítják meg nekik, amerre nem járunk, és nincs is szem előtt. :)

      Törlés
  2. Szerintem is nagyon aranyosak! Nálunk rigók és gerlék vannak a kertben. Sajnos egy szarka állandóan bejár szemtelenkedni, múltkor nagy ramazuri volt a nagy fenyő ágai között, remélem nem a fészket rabolta ki. Elvileg sikerült elkergetniük, de azóta is folyton látom a kertben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, szerintem, ha talál mást (lakóövezetben szokott találni, mert a szemétben is szívesen turkál :D), akkor szerintem nem rabolgat, csak ha sérült, vagy beteg fiókát talál, esetleg elhagyatott fészket. Ha az énekesek megkiabálták, akkor ott bizonyosan nem termett neki semmi. :)

      Törlés
  3. Elnézést, ha nem arra reagálok, amire kellene, de csodálatos ez a pajta, szinte érzem az illatát.
    Jó, hogy jöttél. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs elvárásba reagálásokat illetően. :) Én is szeretem. A tetőcserekor teljesen bedeszkázott friss fenyőfaillat még idén is érződik, pedig már több mint egy év eltelt. Ráadásul olyan hatalmas, hogy majdnem akkora, mint az a rész összesen, amiben most lakunk. Nyáron pingpongozni szoktunk benne, és két autó is simán befér, ha esetleg jég jönne. Nagyon nagy álmunk, hogy üveg tolóajtót kapjon, és akkor végigragyogná a délutáni napfény. :)
      Ha megérjük, megmutatom majd. :)

      Törlés