2020. augusztus 12., szerda

Be kind

 Azt vettem észre, hogy mintha mostanában divat lenne utálni egymást. Random embereket a boltban, a migránsokat, a melegeket, meg kb. mindenkit.

Aztán, ahogy Léna nénivel egyre többet bandázunk, rá kellett jönnöm, hogy időnként én is felülök erre a vonatra. Észre sem veszem, de percek alatt tudok rosszakat mondani, kritizálni random embereket, akiket nem is ismerek. Léna néni egészen másmilyen. A kedvessége szinte ragadós. Ezt az is erősíti, hogy Buksival teljesen egymásba vannak habarodva. A kutyánk minden nap, reggeli után átsétál Lénához, egész nap ott van, mikor este megyek érte, szerelmes pillantásokkal néznek egymásra a nénivel, és alig tudom elvonszolni. Léna néni áradozik róla, hogy mennyire kedves ez az állat, időnként lefényképezi és tapintható közöttük a meghitt barátság. Teljesen el vagyok tőlük varázsolva. Az ő korosztályára az jellemző, hogy a kutya csak egy házőrző, ne menjen lakásba, ne legyen láb alatt, illetve egye meg a maradékot. De hát, Léna néni nagyon különleges ember, és ezt valószínűleg Buksi is érzi. Ezzel a kedvességével nagyon sokat tanít nekem, egy hét alatt teljesen átformálta a gondolkodásom.

Lehet, hogy itt a blogban nem jön át, de a való életben bizony vannak dolgaim, amivel mérgezem magam és a többieket. Mondjuk, pont a migránsokkal és a melegekkel nincs semmi bajom, de gyakran elhagyja a számat, hogy "tipikus magyar", meg pl. vezetés közben jobb, ha nincs mellettem kiskorú, mert bizony, sűrűn káromkodom az indexet hírből sem ismerő, szabályokat be-nem-tartó sofőrökre. Pedig. Fogalmam sincs, mit visz a puttonyában az éppen aktuális "tipikus magyar".

A hétvégén kerti partira hívott minket a helyi barátnőm. Két házaspár volt még ott, nagyon kilógtunk a sorból, hogy nem eszünk húst, nem nézünk tv-t, és időnként megcirógatjuk egymást. A párok gyakorlatilag folyamatosan alázták egymást, a férfiak a feleségeiket, a feleségek a férjeiket, folyamatosan ment az adokkapok. Egy óra elteltével komolyabban kellett vennem a borospoharat, annyira fájt, hogy ilyen nyilvánosan bántják egymást. Ha az én hibáimat, amikkel minden nap küzdök, Ladó így felnagyítva, a barátaim előtt kifigurázva az arcomba vágná, biztos lennék benne, hogy nem szeret engem. Mi lehet akkor ezekkel a párokkal, amikor maguk között vannak? Azon túl, hogy nekem ez egy szörnyű tapasztalat volt, nagyon tanulságos is. Mert elhatároztam, hogy innentől kezdve én kedves akarok lenni. Legalább feleannyira, mint Léna néni.

Tegnap jött a GLS futár, folyamatos kontaktban voltunk. Általában nem tudnak feljönni a hegyre az autóikkal, így mindig egyeztetni szoktam velük, hogy lemegyek a faluba, és átveszem lent. Így volt ez tegnap is, a futár egy fiatal lány volt, jól ki volt fáradva, helyettesített ezen a vidéken, és többször el is tévedt. Felajánlottam neki, hogy segítek, átnéztem a listáját, és az enyémen kívül egyetlen olyan csomag volt, ami fent van a hegyen, mindegyik másikat megtalálja a fő utcán. Megkérdezte, hogy felviszem-e azt az egyet, mondtam neki, hogy persze, aztán elbúcsúztunk. A cím, ahol mi lakunk, Kismiskahegyi út 22, a lány, akinek vittem Kismiskahegy 20. Gondoltam, ennek nagyon egyben kell lennie, hát a zakkant szomszédunk (neszenekedkedvesség) lakik a Kismiskahegyi út 22-ben, csak tudni fogja, hogy ki ez a lány. Meg is kérdeztem, mire az volt a reakció, hogy küldjem vissza, mert itt nem lakik ilyen. 

Hát azért engem nem ilyen fából faragtak, felhívtam a csomagon szereplő számot, és 15 perc múlva találkoztam a lánnyal a hegyi utak egyik kereszteződésénél. Kiderült, hogy a Kismiskahegyi út és a Kismiskahegy az két különböző cím. Végül is igen. 

A lány velem egy idős, azonos keresztnevű, zöld szemű, már nagyon nagyon furcsa volt. Itt a hegyen hatvan alatti nőnemű nem él, testalkatra pedig mindenki kapálógép (már megint milyen jóindulatú vagyok... De hát ez van, ezek a nők mind nehéz fizikai munkát végeznek, legtöbbször egyedül vezetik a háztartást, férjeik vagy elhaltak már, vagy masszív alkoholisták, ami majdnem ugyanaz. Sajnos ezzel kézenfogva jár a testalkat, a sport és az egészség elhanyagolása, legtöbbjük csak tévében lát olyat, aki másképp éli az életét. Elkalandoztam.). Elkezdtünk beszélgetni ezzel az Adéllal, pillanatok alatt kiderült, hogy ezer közös tulajdonságunk van, többek között ő is fest, vízfestékkel. Egy hónapja költöztek ide a párjával, el is panaszolta, hogy idegenként mennyi bántást kap a helyiektől, amit aztán ki is veséztünk, hogy bizony, sosem leszünk helyiek, de az egyetlen módszer, amivel itt békében lehet majd együtt élni ezzel a zárt közösséggel az az, ha akkor is kedvesek vagyunk velük, amikor ők nem azok. Mert egy idő után mindenki elfárad a szeretetlenségbe. Szóval találtam egy barátnőt ebben a kedvességi projektben. Jövő héten hétfőn át is jön kávézni.

Már nem ígérem meg, hogy írok róla, mert amikor ilyet teszek, sose írok... 

21 megjegyzés:

  1. <3 a kedvesség az tök jó! meg a más szemszögből tudni látni a dolgokat is.
    volt nekem egy pszichológusom, aki egyszer véletlenül hasonló, de mégis más néven szólított. én azt akkor nagyon zokon vettem, és évekkel később el is meséltem egy pszichiáternek. ő pedig csak simán visszakérdezett, hogy és az eszembe sem jutott, hogy a kolléga esetleg nagyon fáradt volt már aznap, és egyszerűen csak tévesztett?!? azóta inkább százszor átgondolom, mielőtt "ítéletet" mondanék. <3

    a vezetés azért számomra nem ennyire egyszerű. egy lelki teher/gyerekkori trauma/akármi, számomra nem magyarázat az index elhagyására, a szabálytalankodásra, az akármire. ha csak a saját életét veszélyezteti, csinálja (de inkább ne, mert az ő családja sem lesz túl boldog aztán.....), de az utakon sokszor sajnos más életét is kockáztatja adott esetben. :( félreértés ne essék, persze, hibázok én is, de nem tudnám arra kenni, hogy jajj beteg a kismacskám.....

    És egy másik "Adél"! :) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, Poppy, hiányoztál, jó, hogy itt vagy! :)

      Pszichológus, szegény, ezzel jól mellényúlt... De igen, sokszor hogy meg tudunk sértődni látszólag apróságokon, amikre aztán évekkel később is emlékszünk. Én azt veszem észre az irodában, hogy ha jó energiaszinten vagyok, nagyon könnyen kis kedvességgel is meg tudok szelídíteni mogorva ügyfelet, de ha fáradt vagyok, csak böködjük egymást, mint sündisznók a csalánban.

      A vezetésben teljesen igazad van, annyival egészíteném ki, hogy azzal, hogy én puffogok és durrogok (najó, masszívan káromkodom) egy ilyen helyzeten, nem fog változni semmi, az illető nem lesz kevésbé veszélyes és nem fogja betartani a szabályokat. Szóval ott elsősorban magam miatt kellene leszoknom erről. Különben borzasztó, ami az utakon megy, szó se róla... :(

      Adélságok... Jajj, olyan izgalmas megismerni egy másik embert, akivel hirtelen ennyire sok közös vonásunk van! :)))

      Törlés
    2. Köszönöm! <3

      A pszi-ről egyébként valahol mélyen továbbra is az a véleményem, hogy valaki, aki mások lelkével foglalkozik, azért próbáljon meg kicsit jobban odafigyelni. (igen-igen, azért még bennem van :) )

      sündisznó a csalánosban? :D :D ez aranyos. én egyébként, ha akármit el kell/ett intézni édeskedves tudok lenni, még a sündisznó állapotomban is, és mellette meg sajnos pont azokat bántottam/bántok, akik meg fontosak lennének.

      a káromkodásról egyébként azt olvastam/hallottam, hogy akár jó feszültséglevezető is tud lenni. kiadod magadból, hogy miért nem húzol már el a szivárványokkal teli pónilovas unikornisos csillagvirágrétre.... kivéve ha viszed magaddal a feszkót, ami meg akár újabb veszélyhelyzetet generálhat.... :(
      na, most aztán jólmegaszondtam! :D :D :D

      Törlés
    3. Aszondcsakmeg :D

      Hát igen, egy pszítől gáz mindenhogy, de azért ő is csak ember. Van egy mém erről, hogy a terapeutám tárcsázza a terapeutáját, miután végeztem nála. :D Nem könnyű a szakmájuk, az biztos, főleg, ha ilyen miatt veszíti hitelét, mert mondjuk eltéveszti a neved. Így járt, téged már valszeg nem kap vissza. (Tényleg, mi van, ha ez a taktikája? Nem bírt neked segíteni, gondolta, ezzel a saját részét megoldja... :D)

      Ja, igen, káromkodni hasznos, csak hát nem túl szép. :D Meg igen, egyébként én viszem magammal, főleg, ha nen apró szabálytalanság miatt veszélyben érzem magam, akkor még órákkal később is fel tudom idegesíteni magam egy ilyen idiótán. Nem egy jó dolog, de hát olyan bolondok néha.

      Törlés
    4. A pszivel az a furi, hogy egy szintén pszichológus barátnőmtől kaptam meg az elérhetőségeit, mint jó szakember. És még a barátnő is csodálkozott rajta, hogy én miket tapasztaltam, merthogy ő milyen jó órákon meg kurzusokon vett részt nála....
      Talán ez is a tanítani jól tudja, de művelni nem annyira. Illetve hát attól, hogy nekem nem jött be, rajtam nem nagyon tudott segíteni, attól másnak meg lehet, hogy pont ő a legjobb szakember. :)

      Törlés
    5. Ez olyan nehéz a pszichológusválasztásban, nekem is volt már olyan, aki objektíven teljesen rendben volt, de valahogy nem találtunk fogást egymáson, nem haladtunk- akkor még nekem is kevésbé volt konkrét célom vagy irányvonalam, szóval nem könnyítettem meg a dolgát... de mire ez nyilvánvalóvá vált, hónapok teltek el. Most újrapróbáltam teljesen mással, és egyelőre itt se érzem annyira a kémiát, de szeretnék még esélyt adni neki, csak nehéz eldönteni, hogy több idő kellene, vagy valaki más.

      Törlés
    6. Szerintem az sem mindegy, hogy épp mennyire vagy nyitott az adott személyiség típusra, akihez járni kezdesz.
      Arra gondolok, hogy nálunk is megfordulnak olyan embereket, akikkel egyszerűen nem tudunk mit kezdeni, alapvető hibákat vétünk az ügyében, amit másnál nem követnénk el, és akkor mindig jön, hogy "miért pont én??". Erre nincs nagyon magyarázat, vannak helyzetek, emberek, akik térben és időben valahogy pont nem. Nehéz kitalálni, hogy az adott szakemberrel van-e a gond, velünk, vagy csak a kettőnk kapcsolata nem passzol, és nem is fog.

      Törlés
  2. A "gyüttmentek" tartsanak össze! :) Örülök Adél2-nek <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig úgy hívom magunkat, hogy gyüttmaradtak. Én már innen el nem akarok menni sehová. :))

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Nagyon!
      Azt gondoltam, felnőttként nem sok esélye van az embernek, hogy új barátai legyenek, de azért időnként rácáfol erre az élet. :)

      Törlés
  4. Sajnos egyre inkább jellemző rám a türelmetlenség, meg sokszor az utálkozás is. Tudatosan kell leállítanom magam, de én olyan szeretnék lenni, mint a Léna néni, hogy zsigerből jöjjön. Nem könnyű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Léna néni nekem abszolút példakép, fantasztikus ember.
      ... és hát bizony, időnként nem könnyű a természetünket meggyőzni, hogy nem akarunk annyiszor mogorvák lenni, mint amennyiszer az jönne ösztönből.

      Törlés
  5. Tök jó, ez olyan, mintha a sors eléd sodort volna egy barátnőt, én hiszek az ilyen sorsszerű dolgokban:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is hiszek, abszolút!
      Azóta párszor írtunk egymásnak online, és úgy cukiskodunk, mintha ezer éves cimbik lennénk. Nagyon vicces. :)

      Törlés
  6. ez egy nagyon kedves történet!

    VálaszTörlés
  7. Úú, nagyon regényes, hogy így találkoztatok. =') Szurkolok, hogy egy iszonyat jó bariság alakuljon ki ebből!

    VálaszTörlés