2020. március 18., szerda

Kert

Végre megint szerda van.

Azt terveztem, hogy felcsillámosítom a konyha kövét, de ezer ágra sütött kint a nap. Már fél tízkor húsz fokot mutatott a hőmérő árnyékban, ennek örömére rövidnadrágot húztam.

Még tegnap Ladóval kiválogattuk a vetőmagjainkat, hogy miket lehetne már most elhinteni, úgyhogy nagy elánnal nekifutottam a kiskertnek.

A néninek, aki régen itt nőtt fel, és élte le az életét, volt egy körbekerített kicsi kertje. Amikor beköltöztünk, lebontottuk a kerítést, mert már nagyon régi volt, de valószínűnek tartom, hogy kell majd építenünk újat, a vadak miatt. Nem szeretném, ha az őzek, akik reggelente a tisztásunkon szoktak napozni, rászoknának a zöldségeinkre. 

Ladó kitalálta, hogy szántás, ásás és rotációs kapa helyett mulcsozzuk le szénával az egészet. Szénából kifogyhatatlan készletek állnak rendelkezésre, gondosan összegyűjtve van belőle a pajta feletti padláson, de volt belőle bőven lent is, így Ladó már decemberben ráhordta a kiskertre azt a mennyiséget, amire szükség volt. (Jajj, milyen hosszú mondat.) Hónapok óta takarva volt a föld a kertben, így, amikor ma gereblyével nekiálltam széthúzni az ágyás felett, nagyon puha, nedves volt a föld, könnyen el tudtam vetni a magokat. 

Mostanra minden izmom sajog, főleg a combom és a derekam jelzi, hogy nincs hozzászokva az ilyen fajta terheléshez.


Borsó, répa, retek, petrezselyem, hagyma, karalábé, krumpli*

Közben ágyneműt mostam, ami a napon száradt meg, és vissza is húztam, mert a napfény illatú ágyneműbe olyan jó befeküdni, hogy jajj. Mondjuk előre láthatólag nem sokáig fogom élvezni este, mert szerintem azonnal el fogok aludni, de azért na. 


Ez pedig most van.

Nagyon szeretnék már karanténba kerülni, nekem kb büntetés, hogy még mindig be kell járnom dolgozni.  Ami egyébként teljesen indokolatlan, hiszen simán lehetne itthonról dolgozni, mert már alapból távmunkát végzünk, minden ügyféllel csak telefonon és emailen beszélünk, de a főnököm meg van győződve róla, hogy ellopjuk a cég anyagát, ha kiadja. Mintha egyébként nem tudnánk ellopni, amikor nincs bent. Mintha bármelyikünk is tényleg ezzel akarna foglalkozni szabad idejében.

Nektek kell még járni? Mondtam, hogy itt nem lesz vírusozás, de ugye most már elkerülhetetlen. Kíváncsi vagyok, ki hogy van. 


*A krumpli máshová került, mert azt bakhátra kell ültetni, de mi idén nem akarunk bajlódni vele, ezért óriási cserepekbe ültettem az első adagot. Megvárom míg a személyi kertészem hazaér, egyeztetünk, hogy jó-e úgy, ahogy csináltam. Később megmutatom, ha valakit érdekel, bár gyanítom, hogy viszonylag kevés kertészeti érdeklődéssel bíró olvasóm van. :)


12 megjegyzés:

  1. Hát javasold a főnöködnek a kémprogramot, hogy napközben lesni tudja, mit csináltok otthon home office-ban, hátha attól ő is nyugodtabb lesz...

    Amúgy nagyon hencegős ez a bejegyzés! (Csak viccelek, haha, de nagyon szép, nyugis, idilli dolgokról írsz, tisztás, őzikék, pajta, magocskák, meg napfény illatú ágy, mintha valami másik dimenzióban élnél. :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kémprogram... :D ezen sírok! :DDD

      Nagyon pontos megfogalmazás: ez egy másik dimenzió. Hihetetlen, még nekem is. Tervezem, hogy írok egy "reálisabb" bejegyzést is, mert tényleg, kicsit olyan itt élni, mintha állandóan rózsaszín szemüvegbem lennénk. :) Sokszor gondolkodom azon, hogy ez vajon a hely miatt van e, vagy a személyiségünk nyomja ennyire rá a bélyegét a dolgokra, de mindig arra jutok, hogy valahol mimdkettő. :)

      Törlés
  2. Valóban, a fotó is nyugalmat sugároz (amit én is bevallom marhára irigylek), pihenő kutyus, borospohár, zöld fű, csend, csodaklassz!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3
      Te nem blogolsz?
      Nálatok milyen a helyzet? Hogy bírod? Kell dolgoznod?

      Törlés
  3. áááááááááá, én nem blogolok, én eléggé magamnak való vagyok (ezt szépen írtam).
    nagyon kevés a meló, szinte semmi, sajnos "várom", hogy fizetés nélkülire küldenek bennünket, bent vagyok, de minek? Hogy minek? A lóvé miatt, félek eléggé, hogy mi lesz, az utána való élettől méginkább, a visszetéréstől, a bizonytalanságtól, nem fogunk tudni "felengedni" egy ilyen után.
    Ez szarul hangzott, nem akarlak lehúzni, jó kedvet, vidámságot, jó egészséget Nektek, és Mindenkinek is!!!
    Fel a fejjel, nekem is, kitartást a világnak!
    :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, hogy nem blogolsz, én még pont tudnék olvasni ;)
      Igazából szerintem, pontosan szükség van arra, hogy az ilyesmi le legyen ide (is) írva, mert én eléggé álomvilágban élek, de sajnos tudom, hogy a legtöbb embernek nagyon kilátástalan a helyzete. :(
      Kitartást Nektek, reméljük a legjobbakat! <3

      Törlés
  4. itt (Pesten) borzalom, hogy mi van az élelmiszer üzletekben.
    ott Nálatok tutira normálisabb a helyzet, nyugodtabb lehet (valószínű) az élet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért itt is van nagyon sok hangyás ember... A patika előtt 100 méteres sor áll, de pl a boltokban egész jó a helyzet, nincsenek fosztogatók. Gondolom az, hogy falvak vannak körben, mindenhol vannak tyúkok, kiskert, házi pálinkafőzdék - ad az embereknek némi megnyugvást. :)))

      Törlés
  5. Csodaaszépek a képek, és nagyon jó lehet most a kert (ismétlem magam)! A főnököd egy vicc, bár nálunk is megemlítették, hogy oké, otthonról elérhetővé teszik az adatbázist, de érezzük át, mekkora felelősség, hogy a nappalinkban lesznek ezek az adatok, úristen. Én meg őszintén szólva el nem bírom képzelni, ki a fenét érdekelhetnének, még engem sem érdekelnek, merthogy dolgoznom nem kell velük, csak tájékoztatásul vannak ott. Azért szorítok, hogy előbb-utóbb te is karanténba kerülj! Már csak a határ környékén tapasztalható, idegölő állapotok miatt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó igen! Az adatvédelem!! Egyrészt tisztában vagyunk vele, mindannyian, hogy az emberek adatai mennyire fontosak, másrészt, te jó ég, el nem hiszem, hogy valaki tényleg abba fektetne energiát, hogy ezzel foglalkozzon sutyiban.

      Várjuk a Karantént, mint a Messiást! :)))

      Törlés
  6. Adél ha krumplit vetsz, akkor vágd félbe, és akkor az egyszemből kettő lesz.
    Most láttam egy veteményezőtől ezt a megoldást.

    VálaszTörlés