2020. március 8., vasárnap

Olyan szép

Olyan szép, amikor az ember szerelmes. Minden tavasszal félredobban a szívem, minden tavaszba belehalok* picit örömömben. 

Reggelente a madarak éneke semmihez sem fogható, a napsugarak táncot járnak az házfalon, ablakon, függönyön. A házból kilépve fejen kólint az erdő és a mező illata. Lépten-nyomon virágzik a kankalin és az ibolya, a völgyben pedig még a tőzikék is bólogatnak szép fejükkel. Csoda az erdő, napról napra változik ilyenkor. A reggeli fehér-barna zúzmarát felváltotta a sárga-zöld-barna rügyfakadás.
Délutánra tompul csak el a madárdal, estére feljön a hold, és a közelben élő macskabagoly minden este gurgulázva huhogja kéményünk füstjét.

Olyan bús-szomorú-örömöm van, kifacsarja a lelkem minden nap ez a csodaszép természet.

Reményeim szerint ez az utolsó _téli_ kép



*Versek jutnak eszembe ilyenkor, napjában többször is elfelejtem, mibe fogtam bele. Tisztára meghibbanok ilyenkor. 

" Mellettem állsz, s mégis, mintha
messze lennél: rád gondolok.
Formállak magamban, mint egy verset
s dúdollak, mint egy dallamot." (Zelk Zoltán) 

Vagy ez:

" Fázol? Várj, betakarlak az éggel,
hajadra épül a hímzett csillagok
csokra és holdat lehellek a
szemed fölé. " (Radnóti Miklós) 

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű :) Engem mondjuk kicsit (na jó, nagyon) bánt, hogy nem volt tél. Legalábbis hó nem volt, a hideg hó nélkül meg szerintem nem tél, csak szívás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyet értek!
      Nagyon hiányzott a jégkori, meg a fákra fagyott zúzmara. :( De azért most már ne jöjjön, mert virágzik a magnóliára!! :D

      Törlés