2017. október 27., péntek

Vezetés

Egy héten belül kétszer kerültem olyan helyzetbe, ahol vétlen sofőrként balesetet szenvedtem volna, ha nem figyelek.

Mindkétszer szabálytalanul előztek szemből.

Az első esetben egy beláthatatlan kanyarban, ködben bukkant fel a szemből jövő autó, olyan rettenetes sebességgel, hogy az életünket (Buksival) az mentette meg, hogy eleve a fékpedálon volt a lábam és ismertem az utat. Már kb hatvanra lassultam, mert tudtam, hogy a kanyar utám jön egy falu. Nem mondom, hogy minden esetben betartom a sebességkorlátozásokat, de köd is volt, fáradt is voltam, rá is értem. Az autó a semmiből tűnt fel, egyszerűen normális ember ekkora ködben, ilyen kanyarban nem áll neki előzni. Ez megtette, és nem, nem fékezett egy pillanatra sem, befejezte az előzést, és amilyen gyorsan jőtt, el is illant, otthagyva engem, belecsúszva az út széli árokba. Nem hiszem, hogy én vagyok ennyire jó sofőr, mintha nem is az én reflexeim lettek volna. Tapostam a féket, és félrerántottam a kormányt, ennyi. Az autóm fara viszont nem tudta követni az eseményeket, és a nedves füves talaj sem kedvezett, ott ültem a kaparó autóval, egy beláthatatlan kanyar után, remegő lábakkal és gyomorral, tehetetlenül. Végül valaki megállt, és segített kihúzni az autót. Nem volt nagy az árok, az autónak sem lett baja.

A második esetben csak enyhe szélütést kaptam. Szintén egy kanyar után történt, ahol van egy útkereszteződés, mellékútról kanyarodunk főútra. A kanyar beláthatatlan, ismerem a terepet, tudom, hogy elsőbbségadásom lesz, lassulok. A kanyarban három autót találok, jönnek szemben, a főútról kanyarodtak, és a leghátul jövő terepjárós köcsög úgy dönt, hogy még itt az elején megelőzi az előtte levőket. A frontális ütközést úgy kerültük el, hogy én, és az egyik előzött autó satufékkel megálltunk, a terepjáró pedig visszavágódott az első autó mögé, így szegény, kettő helyett csak egyet sikerült megelőznie.

Nem tudom, az ilyen emberek mit gondolnak, hogy ők halhatatlanok, mert nekik kurvajó autójuk van, a többiek dögöljenek meg? És ha teszem azt, félrerántom a kormányt, és nem pont szerencsém van az árokkal, és fának csapódom?

Sokadjára gondolkodtam el azon, hogy jobb lenne nekem autó nélkül.

3 megjegyzés:

  1. basszus :(((((, utálom az ilyen vezetőket. higgadtságból és reakcióidőből meg adhatnál leckéket, mert melléd beülnék bármikor, magam mellé nem mernék :P

    VálaszTörlés
  2. Hát azért a higgadtság nem igazán volt meg, csak cenzúrázta. :D
    Viszont számomra felfoghatatlan, hogy ilyen embereknek van jogosítványa...

    VálaszTörlés
  3. cenzúráztaM...

    A reakcióidő az őrangyalom érdeme, a többi meg jön a rutinnal. Ahhoz, hogy magabiztosan vezess, sajnos vezetni kell. :)

    De valami kihalt pusztában, mert az emberek kinyírnak!

    VálaszTörlés