2017. február 16., csütörtök

Ladó Gyula Lajos - Tutajos


Az első perctől kezdve kérdéses volt, hogy írni akarok-e itt az Emberről. Arról, aki összetöri a szívem, azután összrakja. 

Most akkor szakítottunk, vagy sem?

Nevet kell adnom neki, nekem ezek a klasszikus szavak, hogy pasim, párom, hát szóval nekem ezek nem mennek. Csak annyi bajom van velük, hogy nem fejezik ki azt a kötődést, amit érzek. Nem mutatják meg, hogy reggelente besüt a nap az ágyba, ahol a kávénk fölött megbeszéljük az álmainkat. És ma reggel már pontosan tudtam, hogy mi lesz itt a neve, és hogy valójában azóta tudom, hogy nekem ő Ladó Gyula Lajos, a Tutajos, amióta csak ismerem.

Nem tudom, ki mennyire van képben a Tüskevárral, vagy a Téli berekkel, én kívülről betéve tudom. Ismerem ennek a Tutajosnak az összes kamaszkori rezdülését, jellemhibáját, első szerelmét. 8-11 éves koromig legalább tizenötször olvastam el, és nagyon nagyon sajnáltam, hogy "Sárikám" lett, nem pedig "Adél". Pedig ennyi idősen a gyerekek állítólag nem szerelmesek, de én pedig az voltam. 

Aztán felnőttem.

És kiderült, hogy Ladó Gyula Lajos él, és igazi. És elvette Sárikát, és születtek gyerekeik, és se Sári nem volt boldog, se Ladó, és dolgozni jártak, és kényeztették a gyerekeket, de mivel nem szerették egymást, Sári erre összemelegedett Bütyökkel, pedig Bütyöknek is volt két szép kislánya.

Fekete István lelőne engem, hogy ilyen jövöje lett a regényhőseinek.

És akkor találkoztam Ladó Gyula Lajossal, aki elvesztette mindenét, mert a magyar jogrendben mindegy, hogy kinek a hibájából mondanak ki egy válást, a gyerekeket csak kéthetente láthatja. Vagy nem, mert Sári azért sokszor szeret bekavarni, és igazából úgysem ellenőrzi ezt senki. De ez csak az alaphelyzet, nekem valójában nincs bajom a Sárival, sőt, valahol jó is ez így, mert legalább enyém lehet a Ladó.

Igaz, jól össze volt törve, de jöttem én és Tutajos boldog volt, hogy jöttem. 

Az első randinkon éjszaka eveztünk a folyón, és teljesen elvarázsoltam, hogy nemcsak hajótulajdonos vagyok, de kormányozni is tudok. És hajnali egykor ért véget a randink, és épp kikötöttünk, amikor felkelt a hold. Romantikus álmaim beteljesültek. 

Eltelt két év. Egy pillanat alatt. És most itt egy nagy kérdés.

Mi lesz ezzel a Ladóval?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése