2017. február 20., hétfő

Piri

Van egy kolléganőm, aki igazából főnököm. A Munkaügyek c. fantasztikus magyar sorozatból hasonlít a Molnár Piroska színésznő által alakított karakterre, ezért a továbbiakban Piri néven fog futni.

Mondhatjuk, hogy Pirivel mi barátnői viszonyban állunk. Teljesen más korosztály vagyunk, más érdeklődési körrel, más háttérrel. Most beiratkozott egy körmöstanfolyamra, tegnap pedig megnézte a moziban a Szürke ötven árnyalatának nem tudom hányadik részét. Ebből is látszik, hogy teljesen más stílussal vagyunk megáldva, de ez a munkahely összekovácsolt minket.

Piri pletykás, de biztosan rosszul esne neki, ha szemtől szemben ezt megmondaná neki valaki. Ha én azt mondom, mi pletykázunk a Pirivel, akkor így nem bántaná, csak vigyorogva bólogatna. Nem tudom, mi a pletyka igazi fogalma, de rendszerint megbízható forrásokból eredő információkról cserélünk eszmét, rosszindulat nélkül. Többször előfordult már, hogy egyikünk a pletykát hallotta, másikunk jelen volt az említett esetnél, és így valahogyan sikerült egységes képet összerakni ennek a cirkusznak a valódi életéről. Ebben az az egyetlen jó dolog, hogy másfél év alatt, könnyen és 98%-os pontossággal megtanultam, hogy kinek, mikor és mit szabad mondani, hogy ne legyen feszkó, vita, vagy bármiféle konfliktus.

Pirivel van egy szokásunk. Mégpedig a kávé és a franciakrémes, ebéd után. Én viszem a sütit, Piri főzi a kávét. És közben letyepetye. 

Természetes reakció, hogy néhány kollégám iszonyú féltékeny erre a kontaktra, emiatt pl. az őszintébbektől megkapom, hogy jól benyaltam magam a Pirinél. Vállalom, mert nekem Piri lassan a második anyám lesz.

Lehet vele beszélni szexről, pasikról, Ladóról, az ő Bandijáról, főzésről, ingfehérítésről és körmökről. Valamilyen megmagyarázhatatlan ok miatt pedig egyáltalán nem félek, hogy kifecsegi a titkaimat.
Egy példa: tavaly októberben elköltöztünk Ladóval. Folyamatosan költözünk valami miatt, most is esedékes lesz egy, de ez más lapra tartozik. Ebből elindult egy pletyka, és valaki rohant Pirihez, hogy "képzeld, a Szabó Adélt kidobta a pasija, tudtad?" Piri pedig önérzetesen kihúzta magát, és keményen rászólt az illetőre, hogy ezt azonnal fejezze be, mert ő biztosan tudná, ha így lenne, de ez csak pletyka, ne híreszteljen rólam semmit senki.

Nekem ez nagyon jól esett. Azóta én úgy vagyok Pirivel, hogy amíg itt dolgozunk, addig biztos pont vagyunk egymásnak, dacára a mindenféle társadalmi konvencióknak.

Most is épp hozzá indultam krémesezni. Azt állítja, hogy amióta a cirkuszhoz jöttem, hízott tíz kilót miattam. Szerintem ez rágalom, mert én egy dekát sem kövéredtem ezalatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése