2023. november 20., hétfő

Utrujena sem

Szombaton volt egy rendezvényünk az énekkarral, amiről éjjel 1-re értünk haza, ott már elengedtem ezt a blogos kihívást. Van egy rendkívül közönséges hasonlat, ami eszembe jutott erről, meg az erőltetésről, szóval jó lenne azt mondani később, hogy tudtam, mikor kell feladni.
A rendezvény mint olyan, jól sikerült, de most éreztem azt, hogy ideje jobban belefeküdni a szlovén nyelvtanulásba, hát nem tudom, azért angolul meg németül tanulni meglehetősen egyszerűbb volt, legalábbis, ami az elérhető anyagokat illeti, mert a lustaság az továbbra is ugyanolyan masszívan jelen van. Habár azért ennyire nem kellene szigorúnak lenni magamhoz, nem feltétlenül lustaság az, ha az ezernyi teendőm mellett már nehezen szakítok időt valamire.
Tegnap még másnaposan kimostam két adag ruhát, délután a kórussal visszamentünk a helyszínre elpakolni, takarítani, meg este még készítettem magunknak ebédet mára, úgyhogy túlzás nélkül állíthatom, hogy ma reggel ölni tudtam volna még két óra alvásért. Ennek ellenére viszonylag erős voltam és nem tartottam gyászhisztit arról, hogy nem akarok dolgozni menni, és milyen jól tettem, mert nyuszikkal és őzekkel is találkoztam munkába menet.
Erről meg az jutott eszembe, hogy noha egyáltalán nem minden napom cukorhabos idill, mégis tök jó, hogy képes vagyok kihozni minden napból azt a hangulatot, amiért érdemes felkelni. 

Ma ezért érdemes volt.

5 megjegyzés:

  1. Én a Colloquial sorozat vonatkozó részéből tanultam szlovénül + szavakat néztem innen-onnan. Nekem bejött, de ez eléggé klasszikus nyelvtankönyv, úgyhogy csak akkor ajánlom, ha szereted azokat.
    Amúgy ha van valami kérdésed, szívesen segítek, ha tudok (ami egyáltalán nem biztos :D)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, majd rákeresek! :)
      Nekünk a Gremo 123 könyv van meg, plusz magántanárral online elkezdtünk nyáron tanulni, de a felújítás meg Ladónak a munkahelye mellett iszonyatosan megterhelő volt, szóval a tanár most szünetel. Léna néni tanítja a nyelvet Ljubljanában gyerekeknek, szóval ő is foglalkozott velem a nyáron, nekem eddig ő volt a Best of Tanárnéni, azóta nem is hiszem, hogy akarok mással tanulni, de ő még nem ér rá, meg nem is fogad el pénzt az órákért, ami nekünk hosszú távon nem fér bele, szóval kicsit nehézkes.

      Törlés
  2. Csodás a táj! Mennyivel szebb mint a hármas metró. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy streetphotographernek biztosan az is szép valamilyen formában. Habár gondolom ez már a toxikus pozitivitás a részemről. :D

      Törlés